گوناگون

ورودی مراکز بهزیستی خراسان رضوی روزانه بین یک تا سه کودک است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: روزانه بین یک تا سه کودک ورودی مراکز بهزیستی در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تهمینه شکیب، شب گذشته هشتم مهر ماه، در مراسم افتتاح فاز دوم شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی‌اصغر(ع) در ادامه افزود: ورودی‌های ما متاسفانه بی‌حد و حصر است و روزانه بین یک تا سه کودک با حکم قضائی به مراکز ما ورود می‌یابند.

وی اضافه کرد: این مرکز برای کودکان بین صفر تا سه سال ایجاد شده اما با توجه به ورودی‌های بالا نیازمند نیروهای جدید هستیم.

شکیب با بیان اینکه «سازمان بهزیستی خراسان رضوی همیشه از کمک خیرین بهره‌مند بوده» بیان کرد: تمرکز اصلی ما توانمندسازی کودکان این مراکز است تا نهایتا بتوانند افرادی باشند که زندگی مستقلی در آینده خواهند داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: ما کودکان این مرکز را از سه سال به بالا واگذار می‌کنیم؛ در استان بیش از 2000 مرکز غیر دولتی و 92 مرکز نیمه دولتی داریم.

وی با اشاره به مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 51 میلیارد تومان مشارکت مردمی داشتیم که تنها 14 میلیارد تومان از این میزان در ماه رمضان صورت می‌گیرد.

شکیب با اشاره به فعالیت مجموعه شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی‌اصغر(ع) اظهار کرد: این مرکز از سال 80 راه‌اندازی شده و بیش از 1600 کودک به آن ورود یافته‌اند؛ در حال حاضر این مرکز تنها 200 کودک را اداره می‌کند و سایرین ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد، با کمک خیرین و حمایت‌های دولت پروژه جدیدی مخصوص دختران تحت پوشش بهزیستی در استان تعریف شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا