گوناگون

پارک بانوان در ساعاتی از شبانه‌روز برای بانوان اختصاصی می‌شود

2330616 115به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، زهرا رضایی نایب رئیس شورا شهر بوشهر صبح امروز در جلسه شورای شهر خطاب به شهردار اظهار داشت: با توجه به اینکه پارک بانوان مختص بانوان احداث شده باید ساعاتی از شبانه روز به‌طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار بگیرد تا بتوانند از ظرفیت‌های این پارک استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز خاطرنشان کرد: آقایان در جامعه راحت‌تر از مردان هستند و حتی برای شنا نیز محدودیت خاصی ندارند و با توجه به اینکه تمام مدارس از پارک مروارید استفاده می‌کنند باید پارک بانوان شهر به نحو مطلوب‌تری در اختیار بانوان قرار بگیرد.

ندا عبدالله‌زاده ادامه داد: وقتی مطرح می‌کنیم که هر پروژه عمرانی باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد باید در موضوع پارک بانوان نیز حق و حقوق بانوان رعایت شود تا بتوانند از این پارک استفاده لازم را ببرند.

وی تصریح کرد: موضوع استفاده اختصاصی بانوان از پارک بانوان خودخواهی نیست بلکه سهم‌خواهی حقوق بانوان به شمار می‌رود و باید به حق آنها احترام بگذاریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر انتقاد از اینکه تاکنون مصوبه‌ای در شورا برای حمایت از بانوان وجود نداشته،  تصریح کرد: موضوع استفاده اختصاصی بانوان از پارک بانوان خودخواهی نیست بلکه سهم‌خواهی حقوق بانوان به شمار می‌رود و باید به حق و حقوق بانوان احترام بگذاریم.

مهرزاد آسایش رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای شهر بوشهر نیز بیان کرد: نام پارک بانوان گویای کاربری این پارک است و باید این پارک در اختیار بانوان قرار بگیرد و حتی به دلیل فقر امکانات برای بانوان در سطح شهر می‌توان زمینه استفاده اختصاصی بانوان از پارک واقع شده در کنار پلاژ بانوان را نیز فراهم کرد تا بانوان با فقر امکانات در سطح شهر همراه نشوند.

نصرالله اسدی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر نیز ادامه داد: با توجه به فرهنگ کشور ما چون بانوان بدون حجاب نمی‌توانند در سطح پارک‌های شهر ورزش کنند باید پارک بانوان بطور اختصاصی به این قشر اختصاص پیدا کند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

عضو دیگر شورای شهر بوشهر نیز بیان داشت: با توجه دوری فاصله منطقه یک شهر از پلاژ بانوان باید در سطح مرکز شهر نیز یک پلاژ برای بانوان احداث شود.

خدیجه گرشاسبی با تاکید بر اختصاصی شدن ساعاتی از شبانه‌روز برای استفاده اختصاصی بانوان از پارک بانوان بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت پارک بانوان هم برای بانوان و هم برای آقایان مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر بوشهر نیز خاطرنشان کرد: 95 درصد از شهروندان از دریا برای شنا استفاده نمی‌کنند و شاید دلیل اصلی این موضوع نیز نبود امکانات لازم برای ورزش شنا باشد.

عبدالخالق برزگرزاده با اشاره به اینکه برای احداث پلاژ بانوان هزینه میلیاردی صورت گرفته است، گفت: تعداد بانوانی که در طول شبانه روز از پلاژ بانوان استفاده می‌کنند به 100 نفر هم نمی‌رسد و با توجه به آمار پایین استفاده کنندگان از پلاژ بانوان احتمال این وجود دارد که با اختصاصی کردن پارک بانوان ظرفیت‌های این پارک بلا استفاده شود و در طول شبانه‌روز فقط تعداد اندکی از بانوان از این پارک استفاده کنند.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا