گوناگون

پارگی فیبرها، عمده‌ترین مشکل قطعی اینترنت در آذربایجان‌غربی

مدیرکل مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: عمده‌ترین مشکل قطعی اینترنت در استان پارگی فیبرهاست.

بهمن اسمعیل‌ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی با اعلام مطلب فوق افزود: تقریباً عمده مشکل قطعی اینترنت در استان از پارگی فیبرهاست چرا که آذربایجان‌غربی از نظر زیرساخت در نقطه انتهایی کشور واقع شده است و زیرساخت‌های فیبری باید از نقاط زیادی عبور کرده تا به استان ما برسد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در طی چندین سال گذشته به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع بسیاری از این فیبرها در مسیرهای انتقالی به دلایل مختلف پاره شده و ایجاد مشکل می‌کنند.

اسمعیل زاده ساخت و سازهای عمرانی در مسیر جاده‌ها را از مهم‌ترین عوامل پارگی فیبرها دانست و اظهارکرد: چون بسیاری از این فیبرها از مسیرهای جاده‌ای عبور کرده‌اند در نتیجه در عملیات‌های ساخت و ساز، تعریض جاده و توسعه راه سازی در مسیرهای برون شهری و نداشتن اطلاع کافی کارمندان و کارگران راه سازی از مسیرهای تعیین شده فیبرها، باعث پارگی شده و کندی سرعت و در مواردی ایجاد قطعی شبکه را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مرداد ماه سال جاری شاهد 4 قطعی شبکه در استان بودیم که از همین موضوع به وزارت کشور ابراز نارضایتی کردیم و امیدواریم این موضوعات مطرح شده مورد توجه قرار گرفته و بتوانیم گام بزرگی در اعتلای مخابرات استان برداشته باشیم.

اسمعیل زاده با اشاره به مشکلات موجود برای تعمیر فیبرها گفت: متاسفانه تامین کننده این امکانات در استان مربوط به مخابرات کل کشور است ولی اداره کل مخابرات استان با توجه به نیازهای مردم در استفاده از شبکه های اینترنتی، گشت و اکیپ‌های زبده‌ای را آماده کرده است تا به هنگام بروز مشکل قطعی و پارگی فیبرها بتوانند در اولین فرصت آن مشکل را رفع کنند.

مدیرکل مخابرات آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: از تمامی پیمانکاران که در پروژه‌های راه سازی فعالیت می کنند انتظار داریم قبل از شروع هر عملیات راه سازی و توسعه جاده‌ای با اداره کل مخابرات هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند تا مشکلی برای زیرساخت‌های فیبری در استان اتفاق نیافتد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا