گوناگون

پرداخت 20 درصد خسارت «لمپی اسکین» به دامداران کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پرداخت 20 درصد خسارت «لمپی اسکین» به دامداران به صورت علی‌الحساب خبر داد و گفت: توانستیم بیماری لمپی اسکین را 40 روزه در استان کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، دکتر «نادر پرور» در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری لمپی اسکین در استان کرمانشاه و کنترل مناسب این بیماری، اظهار کرد: لمپی اسکین یک بیماری به‌شدت واگیردار است که نخستین مورد آن 13 خرداد در کرمانشاه مشاهده شد.

وی با بیان اینکه این بیماری از مرزهای غربی و از عراق وارد استان شد، یادآور شد: با اقدامات خوبی توانستیم این بیماری را که تهدیدی جدی علیه دامپروری استان بود، 40 روزه کنترل کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ابتلا 156 رأس دام در استان به بیماری لمپی اسکین، ادامه داد: از این تعداد، 110 رأس معدوم شد و این در حالی است که در استان بیش از 250 هزار رأس دام سنگین داریم و این بیماری در حالت عادی 85 درصد دام‌ها را درگیر می‌کند.

پرور در خصوص اقدامات برای مقابله با بیماری لمپی اسکین و کنترل آن، افزود: 2762 مورد پایش فعال و 946 مورد پایش غیرفعال(بر مبنای گزارش‌ها) از محل نگهداری دام‌ها داشتیم.

وی از مایه‌کوبی 112 هزار رأس دام سنگین علیه این بیماری خبر داد و گفت: در این مدت 171 هزار رأس دام نیز سمپاشی شدند، سه میلیون مترمربع اماکن نگهداری دام سمپاشی شد، 98 هزار مترمربع جایگاه دام ضد عفونی شد و در گلوگاه‌های استان نیز پست‌های قرنطینه‌ای استقرار یافت.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به خسارتی که بیماری لمپی اسکین به دامداران وارد کرد، افزود: پیگیری‌ها برای پرداخت کامل غرامت به آنها ادامه دارد و نامه‌نگاری‌ها و کارهای اداری آن انجام شده و منتظر تأمین نقدینگی هستیم.

پرور تصریح کرد: برای اینکه برخی دامداران ما با مشکل مواجهند 20 درصد خسارت به صورت علی‌الحساب و از محل اعتبارات استانی به آنها پرداخت شد و تلاش می‌کنیم بقیه‌ی آن نیز در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا