گوناگون

توسعه اقتصادی استان البرز با حمایت همه‌جانبه مسئولان محقق می‌شود

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه‌ی اقتصادی استان نیازمند همراهی، همکاری و تعامل همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی البرز،«محمدجواد کولیوند»، دیروز(شنبه 12مهرماه)، در نشست شورای اداری استان، با حضور استاندار البرز، امام جمعه کرج و مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهارکرد: تلاش برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تسریع اهداف توسعه‌ای استان باید در اولویت باشد و همه باید موانع موجود در این رابطه را برطرف کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منابع طبیعی، شرایط مطلوب جغرافیایی و نیز وجود نیروی انسانی خلاق و توانا زمینه‌ی مناسب توسعه‌ی استان فراهم است که باید با برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی همه‌جانبه استان گام برداریم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استان و تقویت بخش اقتصادی باید توجه بیشتری به بحث تولید شود، چون هنگامی شاهد افزایش میزان اشتغال هستیم که افراد جویای کار در مراکز تولیدی فعال و با توان تولیدی مناسب جذب شوند.

نماینده‌ی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش برای برطرف کردن موانع و مشکلات فراروی بخش تولید و اعمال حمایت‌های موثر از واحدهای تولیدی، می‌تواند روند توسعه‌ی اقتصادی و تولید را مهیا کند.

وی یادآور شد: توانمند کردن و آموزش نیروی کار و جذب سرمایه از فرآیندهای مهم بخش تولید است، از این‌رو مسئولان و مدیران اجرایی استان باید با حرکت به سمت حمایت از تولید، بستر مناسب برای ورود افراد جویای کار مولد، تحصیلکرده با توانایی فنی زیاد در عرصه‌ی تولید و اشتغال استان را فراهم کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان البرز گفت: با گسترش دامنه‌ی فعالیت این دفاتر سرعت بخشی در امور اداری به وجود می‌آید و هزینه‌های تردد کاهش می‌یابد اما برخی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را ندارند.

کولیوند خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های ضروری وجود ندارد باید ریشه‌یابی شود تا شرایط لازم برای فعالیت هرچه بهتر این دفاتر فراهم شود.

وی از معافیت‌های مالیاتی سازمان‌های وابسته به شهرداری نظیر پسماند و فضای سبز با اصلاح قانون مالیاتی کشور سخن به میان آورد و یادآور شد: این مهم بمنظور توانمند کردن سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و 100 درصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است با نرخ صفر مالیاتی انجام می‌شود.

نتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا