گوناگون

پرونده «مسکن مهر» قزوین تا پایان سال بسته می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان این‌که در هفته دولت 10 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده خواهد شد، اعلام کرد: تا پایان سال تمامی متقاضیان مسکن مهر استان در واحدهای خود ساکن می‌شوند.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: در هفته دولت 706 پروژه با اعتباری بالغ بر 427 میلیارد تومان در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، ورزشی و بهداشتی به بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد 182 پروژه در سطح روستاها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به این‌که در این هفته کلنگ 40 پروژه توسط شهرداری‌ها بر زمین زده می‌شود، اضافه کرد: از پروژه‌هایی که به بهره‌برداری خواهند رسید می‌توان به 30 واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی، افتتاح خوابگاه 300 نفره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 61 پروژه کشاورزی، گازرسانی به 15 روستا، 170 پروژه برق رسانی، افتتاح 10 واحد آموزشی و ساماندهی 15 گلزار و مزار شهدا اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استاندارقزوین خاطرنشان کرد: تعداد این پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها به ترتیب در قزوین 228، آبیک 114، تاکستان 108، البرز 66 و آوج 53 پروژه است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که دستگاه‌های اجرایی در 2 سال گذشته با محدودیت منابع مالی مواجه بودند، مسئولین پروژه‌های خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و هم‌چنین اتمام پروژه‌های مسکن را با جدیت پیگیری کردند.

حبیبی اعلام کرد: در روز نخست هفته دولت در شهرستان تاکستان 108 پروژه به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری از صنعت فولاد آریا از طرح‌های مهم این شهرستان بود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین300 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که 12 درصد از این میزان تحت آبیاری قطره‌ای قرار دارند.

معاون امور عمرانی استاندارقزوین تصریح کرد: با توجه به این‌که شهرستان تاکستان قطب تولید انگور کشور محسوب می‌شود، داربستی کردن تاکستان‌های قزوین از دیگر موضوعات مهمی است که در چند سال اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: برای مدیریت آب در بخش کشاورزی، قطره‌ای کردن شیوه آبیاری، روشی نوین است که در این شهرستان با توجه به محدودیت آبی، در 400 هکتار از سطح باغات این شهرستان راه‌اندازی شده است.

حبیبی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پرونده واحدهای مسکن مهر در قزوین بست شود و برای این منظور تاکنون تعدادی از این واحدها در شهرهای قزوین، محمدیه، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرک مهرگان با 25 هزار واحد مسکونی، بزرگترین طرح مسکن مهر در استان قزوین است، اظهار کرد: تاکنون 10 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است و در هفته دولت نیز 10 واحد دیگر تحویل داده خواهد شد که با این روند در مجموع 20 هزار واحد تحویل متقاضیان می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: در شهرک مهرگان باید 16 مدرسه راه‌اندازی شود که تاکنون 5 مدرسه تحویل داده شده و تا مهرماه 6 مدرسه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد و بر اساس آمار آموزش و پرورش استان قزوین تاکنون 40 هزار دانش آموز در مدارس این شهرک ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا