پیشنهاد سردبیرتئاترتلویزیونگفت و گو

پریناز ایزدیار:اگر بازیگری را كنار بگذارم می‌روم سراغ نقاشی + عكس

به گزارش ميهن پست – پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر به عنوان بازیگر سریال شناخته می‌شود این روزها اولویت خود را حضور در عرصه تئاتر و سینما می‌داند و می‌گوید اگر شغل بازیگری را کنار بگذارد، نقاشی را دنبال می‌کند.

کلیک کوچولو» پشت سر می گذارد. آخرین حضور این بازیگر در سینما در اکران عید نوروز 93 و با فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی است. این بازیگر سینما و تلویزیون بیشتر با سریال هایی چون «پنج کیلومتر تا بهشت» به کارگردانی علیرضا افخمی و «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی شناخته شده است.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون
پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون

با ایزدیار درباره فعالیت های جدیدش به گفتگو نشستیم. او بر این باور است که هر بازیگر سینما و تلویزیون حداقل یک بار باید بازی در یک نمایش را تجربه کند. او از تجربه خود در انتخاب نقش های مختلف می گوید و براین باور است که برخی از انتخاب های او سبب شده تا در برابر مخاطبان شرمنده شود.

*این روزها مشغول بازی در تئاتر هستید. چه چیز باعث شد تا از تلویزیون و سینما به تئاتر بروید؟
-در حال حاضر مشغول بازی در نمایش «یک کلیک کوچولو» به کارگردانی احمد سلیمانی هستم. این اولین تجربه حضور من در یک نمایش است. بازی در یک تئاتر و حضور روی صحنه می تواند یکی از بهترین و مهمترین تجربه ها برای یک بازیگر سینما و تلویزیون باشد. زمانی که به عنوان یک بازیگر تئاتر روی صحنه می روید می توانید تجربه های جدیدی را در دنیای بازیگری کسب کنید به همین دلیل هر بازیگری باید حداقل یک بار بازی در یک تئاتر را تجربه کند.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون
پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون

من سال‌ها است که در عرصه تلویزیون و بعد سینما فعالیت می کنم، اما کم کم به این نتیجه رسیدم که برای ارتقای سطح بازی خود نیاز به تجربه سختی‌های موجود در تئاتر را دارم و باید تئاتر و تمام سختی ها و نگرانی های اجرای یک نمایش را از نزدیک لمس کنم، به همین دلیل زمانی که نمایشنامه «یک کلیک کوچولو» به دستم رسید بعد از مطالعه آن به این نتیجه رسیدم که باید در این نمایش حضور داشته باشم.

*اولین تجربه خود در بازی در تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟
-در ابتدا فکر می کردم که نتوانم از پس بازی در این نمایش برآیم، اما بعد از گذشت چند شب از اجرای این نمایش در سالن قشقایی و استقبال خوب مخاطبان اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه در این هنر پیدا کردم. مسئله جالب این جاست که ابتدا فکر می کردم برخورد چهره به چهره با مخاطب و بازی در مقابل دیدگان مخاطبانی که نسبت به هر زمان دیگری به من نزدیک تر هستند و باید درصد خطای خود برای بازی در به زیر صفر ببرم، بسیار سخت است و ممکن است شهامت من برای به صحنه رفتن را بگیرد، اما درست از همان اجرای اول، همین مخاطبان و دیدن آن ها در مقابلم سبب شد تا بتوانم به خوبی از پس نقش خود برآیم و این نشان می دهد که بازیگر در هنگام اجرای یک تئاتر به طور مستقیم از مخاطب خود انرژی دریافت می کند. می توانم بگویم بیشترین دلیل تمرکزم برای بازی در تئاتر حضور مخاطبان است.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون
پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون

*در حال حاضر به غیر از تئاتر پیشنهادی از سینما دارید؟
-با توجه به اینکه این روزها درگیر بازی در نمایش «یک کلیک کوچولو» هستم، کمتر به مسائل دیگری فکر می کنم. البته پیشنهادهایی برای بازی در سینما به من شده است، اما تا 24 مرداد ماه که اجرای این نمایش ادامه دارد به هیچ پیشنهاد دیگری فکر نمی کنم. قبل از شروع این نمایش، پیشنهاد بازی در 2 کار سینمایی به من شد که هنوز در مرحله صحبت است و به نتیجه نرسیده ایم. به هر حال آخرین حضور من در سینما مربوط به بازی در فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی بود که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.

*به عنوان یک بازیگر که بیشتر تجربه حضور در تلویزیون را داشته است، با توجه به اینکه این روزها بیشتر در سینما و به تازگی در تئاتر فعالیت می کنید، به فکر بازگشت به تلویزیون هستید؟
-کار در تلویزیون را دوست دارم، اما ترجیح می دهم یک کار خوب با یک کارگردان حرفه ای انتخاب کنم. اما در حال حاضر اولویت من بازی در سینما و تئاتر است چرا که به نسبت سابقه فعالیتم در حوزه بازیگری، تجربه های زیادی در تلویزیون داشتم و ترجیح می دهم تا این روزها در تئاتر و سینما تجربه بیشتری کسب کنم. در حوزه سینما باید بگویم که من هم مانند بسیاری دیگر از بازیگران دوست دارم نقش های متفاوتی را تجربه کنم، در واقع دوست دارم در فیلم هایی بازی کنم که مردم آن را دوست دارند، فیلم هایی که زمانی که مخاطب از سینما بیرون می آید از دیدن آن راضی باشد.

به عنوان یک بازیگر همیشه دوست داشتم نقش هایی خاص را به من پیشنهاد کنند، یعنی گاهی اتفاق افتاده که از یک نقش در یک فیلم بسیار خوشم آمده و دوست داشتم آن را بازی کنم، اما هیچ گاه آن نقش به من پیشنهاد نشده است. فکر می کنم برای بازی خوب باید همیشه صبر کرد، باید تحمل داشته باشیم تا بتوانیم نقشی را که می خواهیم بدست آوریم. به همین دلیل این روزها گزیده‌کار شده ام و ترجیح می دهم در انتخاب نقش های خود دقت کنم.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون
پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون

*آیا در طول فعالیت هنری خود از بازی در یک فیلم یا سریال پشیمان شده اید؟
-گاهی پیش آمده که پیشنهاد بازی در یک فیلم را قبول کرده ام، فیلم از فیلمنامه خوب برخوردار بود و در هنگام قرارداد حرف های بسیاری برای تولید مناسب سریال یا فیلم سینمایی مطرح شده بود، به گونه ای که شک نداشتم اثر مورد نظر می تواند جزو بهترین تولیدات باشد اما زمانی که سر کار رفته ام، متوجه شدم که به دلیل کمبود بودجه برای تولید فیلم، از هزینه کردن برای بسیاری از مسائل مهم از جمله لوکیشن صرف نظر کرده اند، به همین دلیل فیلم خیلی خوب ساخته نشده است و همین مسئله سبب شده تا آن نقش خوب و قابل توجه نیز چندان به چشم نیاید. این را می گویم که دوستان و مخاطبان بدانند که گاهی بازیگر انتخاب درستی می کند و نقش خود را به خوبی بازی می کند اما ساخت یک فیلم سینمایی و یا یک سریال یک کار گروهی است و عوامل دیگری در موفقیت آن اثر موثر است، عواملی که می تواند یک نقش را به خوبی نشان دهد.

در واقع باید بگویم بارها در چنین شرایطی قرار گرفته ام و فریب گروه سازنده را خورده ام و بعد از پایان کار و دیدن نتیجه نهایی از مخاطبان خود شرمنده شده ام.

*به غیر از بازیگری مشغول به فعالیت دیگری هستید؟
-در حال حاضر تنها به حرفه بازیگری مشغول هستم و هیچ فعالیت اقتصادی دیگری انجام نمی دهم. البته اگر قرار باشد زمانی به کار دیگری در کنار بازیگری روی آورم، بی شک حرفه نقاشی را انتخاب می کنم. هرچند رشته تحصیلی من گرافیک است، اما از دوران نوجوانی و قبل از بازیگری، نقاشی می کشیدم و نقاشی کردن را دوست دارم، نمی دانم شاید در آینده نزدیک یک نمایشگاه نقاشی گذاشته و برخی از آثار خود را به فروش رسانم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا