فرهنگی

جزئيات تذكر به 4 روزنامه از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات

به گزارش ميهن پشت – هیئت نظارت بر مطبوعات به نشریات روزنامه‌های «وطن امروز»، «کیهان»، «آرمان» و نشریه «امید جوان» در پی تخلفات آنها و مطابق قانون مطبوعات، تذکر داد.

به  نقل از مهر، در جلسه مورخ 13 مرداد هیئت نظارت بر مطبوعات، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات مورد بررسی قرار گرفت که طی آن 40 نشریه و 8 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی به شرح جدول ذیل مجوز انتشار دریافت کردند. در ادامه این جلسه تقاضای تغییر وضعیت 22 نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه «وطن امروز» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داد.

این هیئت همچنین به نشریه «امید جوان» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داد.

بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات که دو نشریه فوق به استناد آنها تذکر گرفته‌اند، ناظر به این موارد است: «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر يك از افراد كشور و توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی كه حرمت شرعی دارند، اگر چه از طريق انتشار عكس يا كاريكاتور باشد».

هیئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه «کیهان» هم به استناد مصوبات شورای عالی امنیت ملی، موضوع تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات تذکر داد. تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات از این قرار است: «مصوبات شورای عالی امنيت ملی برای مطبوعات لازم الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشريه متخلف را موقتاً تا دو ماه توقيف و پرونده راخارج از نوبت رسيدگی نمايد.»

همچنین موضوع کاریکاتور مندرج در روزنامه «آرمان امروز» مورخ 4 مرداد 1393 مطرح شد و هیات نظارت بر مطبوعات ضمن توجه به توضیحات مدیرمسوول نشریه، توضیحات ارایه شده را کافی ندانسته و این روزنامه را به دلیل درج کاریکاتوری که شائبه توهین به مقاومت مردم فلسطین را دارد، مستحق تذکر دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا