گوناگون

برگزاری روز مزرعه در راستای افزایش مهارت در اردبیل

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برنامه‌های آموزشی روز مزرعه در راستای افزایش مهارت بهره‌برداران انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا خواجوی در این باره افزود: موضوعاتی چون بیماری لکه‌سیاه سیب و روش‌های مبارزه با آن، ارزیابی سازگاری ژنوتیپ‌های امیدبخش هلو به منظور معرفی ارقام جدید، بررسی سازگاری ژنوتیپ امیدبخش سیب میان رس به کشت متراکم و نیز بررسی اثر شدت و زمان هرس سبز روی صفات کمی و کیفی هلو به تفصیل شرح داده شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را انتقال دستاوردها و یافته‌های نوین تحقیقاتی درختان میوه به باغداران و ارتقاء سطح علمی و مهارتی و دانش فنی آنان عنوان کرد.

این برنامه ی با حضورمدیریت و کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و 73 نفر ازکارشناسان و باغداران پیشرو شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

دراین جلسه بر ضرورت بکارگیری دانش و مهارت‌های کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمامی مراحل عملیات احداث، داشت و برداشت باغات میوه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، پنجمین برنامه‌ی روز مزرعه امسال، تحت عنوان ” آشنایی با ارقام و بیماری‌های درختان میوه” با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان درمحل ایستگاه تحقیقاتی باغبانی مشگین‌شهر برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا