گوناگون

آغاز برداشت محصولات دیم «حاجی‌آباد»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌شود 580 تن انگور و 370 تن انجیر برداشت شود که نسبت به پارسال بعلت کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما و تبخیر در منطقه‌ی عملکرد کمتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «محمدعلی علیپور» اظهار کرد: باغ‌های دیم شهرستان حاجی‌آباد در ارتفاعات روستای گیس دهستان درآگاه با سطح زیرکشت 620 هکتار، اعم از محصول انگور 290 هکتار، محصول انجیر 210 هکتار و محصول‌های بادام و انار بصورت پراکنده 120 هکتار با تعداد بیش از 700 بهره‌بردار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت انگور و انجیر از اوائل مردادماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد، افزود: این محصولات در بازارهای استان‌های هم‌جوار و شهرستان‌های بندرعباس و میناب بفروش می‌رسد.

علیپور از دیگر مشکلات دغدغه‌ی بهره‌برداران منطقه، خشکسالی پی در پی که این موضوع باعث افت عملکرد و جلوگیری از رشد رویشی شده که باعث افزایش هزینه‌ی حمل ونقل می‌شود، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات در همه‌ی مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود و از سموم و مواد شیمیایی استفاده نشده است جزو محصولات ارگانیک و سالم است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا