گوناگون

پوشش مسابقات بین المللی قرآن با مشارکت بیش از 50 شبکه رادیویی و تلویزیونی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مسئول کميته اطلاع رساني و تبلیغات ستاد عالي هماهنگي مسابقات کشور در رابطه با سی و یکمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم بیان داشت: بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام در حالی امروز در سالن اجلاس سران اسلامی کار خود را آغاز می‌کند که پوشش این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین رادیو قرآن بصورت زنده پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی با پوشش کامل رسانه‌ای انجام خواهد شد تأکید کرد: علاوه بر تعدادي از شبکه هاي رسانه ملی که در طول برگزاری مسابقات، بخشی از برنامه ها را پوشش خواهند داد، بر اساس هماهنگي بعمل آمده با راديو و تلويزيونهاي کشورهاي اسلامي، سيگنال ماهواره اي پخش اين دوره از مسابقات در اختيار این شبکه ها قرار داده شده است و طبق این هماهنگی بیش از 40 شبکه راديویی و تلويزيونی اتحاديه جهان اسلام پوشش این مسابقه را بر عهده خواهند داشت. همچنین بیش از 10 شبکه داخلی هم این مسئولیت را به عهده گرفته اند.

دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: شبکه هاي تلويزيوني اشراق، الانوار، بلادي، الغدير، الفرات، المسار، المسار1، الفرقان، العهد، کربلا، المنار، الايمان و الصراط، فلسطين اليوم و راديوهاي الغدير، الکوت، المعارف، القرآن کريم، صوت العراق، نور، الرساله، البصائر و نور جهت پخش افتتاحيه و اختتاميه آمادگي خود را اعلام نموده اند.

وی ادامه داد: شبکه هاي پيام، آفاق، آسيا، الاتجاه، القدس، الثبات، راه فردا، نور، الاقصي هلال قدس و شبکه 14 هادي و تلويزيون اينترنتي ثقلين نیز بخش هايي از مراسم افتتاحيه و اختتاميه را پخش خواهند کرد.

گروسی همچنین از حضور رسانه‌های دیگر در مسابقه بین المللی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل رسانه هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بيش از 80 خبرنگار و عوامل خبري مقيم رسانه هاي خارجي از 39 رسانه وابسته به 16 کشور در این مسابقه و رویداد مهم جهان اسلام حضور خواهند داشت.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: شبکه هايي نظير APTN آمريکا، خبرگزاري آسويشيدپرس AP آمريکا، روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاري UPI آمريکا، موسسه عکس ايمپکت انگلستان، خبرگزاري AFP فرانسه، خبرگزاري ترکيه، روزنامه فوليا برزيل نیز پوشش این مسابقات را عهده‌ دار می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا