گوناگون

مسابقات بین‌المللی قرآن نیاز به تبلیغات گسترده دارد/ مسابقات قرآن فضای معنوی ویژه‌ای را در کشور ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله افتخاری، نماینده تهران و رئیس فراکسیون قرآن و عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که مبنای فرهنگ و فعالیت ما قرآن است، خاطرنشان کرد: هر چه با قرآن آشنا شویم و به آن عمل کنیم سبک زندگی ما اصلاح شده و به سبک زندگی اسلامی نزدیک‌تر می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه توسل به قرآن، نظم، تعهد کاری، اخلاق و سعه صدر را در سیاست خارجی بهبود می‌بخشد، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده باید در کنار تمامی فعالیت‌های اقتصادی، پیوست‌های فرهنگی نیز بر پایه قرآن و عترت تهیه شود.

 نماینده تهران در ادامه با تأکید بر اینکه روحیه تلاشگری از طریق قرآن به دست می‌آید، بیان داشت: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای معنوی ویژه‌ای را در کشور ایجاد می‌کند و در روحیه افراد جامعه و همچنین در هدایت نوجوانان و جوانان به سوی آموزه‌های قرآنی تاثیر زیادی می‌گذارد.

 وی با اشاره به اینکه باید تبلیغات زیادی در خصوص اطلاع‌رسانی در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صورت گیرد، افزود: پخش مستقیم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از شبکه‌های مختلف  صدا و سیما و تبلیغات گسترده ذائقه‌های مردم را در راستای مباحث قرآنی و میل به آموزه‌های اسلامی تغییر می‌دهد.

افتخاری ادامه داد: باید به قدری از طریق تبلیغات مردم را به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم متوجه کنیم که همان طور که در مسابقات شاهد هورا کشیدن آنها هستیم، نسبت به برگزیدگان قرآنی نیز شاهد شور و هیجان مردم باشیم.

 رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان این مطلب که گوش دادن به قرآن و تلاوت آن ثواب دارد، افزود: بنابراین لازم است رسانه‌ها نیز نسبت به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشند تا مردم نهایت استفاده را از فرصت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ببرند.

به گفته وی، باید در ایام برگزاری مسابقات از طریق قاریان و حافظان نکات فنی تلاوت و شرایط حفظ قرآن در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری نشست‌های ویژه بانوان در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مسابقات ویژه بانوان در بخش‌های پژوهش، داستان‌نویسی و داوری در بخش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید در صورت تایید سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات ویژه بانوان در طول برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در زمینه‌هایی که مشکل شرعی وجود ندارد، انجام شود.

افتخاری با اشاره به اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآن باید با قدرت و منظم جلسات خود را برگزار کند، افزود: لازم است اعضای کمیسیون‌های مرتبط مجلس و وزیر علوم و تحقیقات و وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارشاد نیز در این جلسات حضور داشته باشند و کمیسیون‌های مرتبط در شورا نیز فعالیت‌های خود را افزایش دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا