Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

پکیج من باید چه اندازه ای باشد ؟

داشتن یک پکیج عالی است، اما اگر به داشتن آبگرمکن هایی با مخزنی بزرگ که در کمد قرار می گیرند عادت کرده اید، ممکن است ندانید چه اندازه ای از آبگرمکن برایتان مناسب است. بالاخره، هر دوی آنها متفاوت بوده اما نتیجه یکسانی دارند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آبگرمکن های سنتی طبق اندازه مخزن شان طبقه بندی می شوند. از طرف دیگر، پکیج طبق میزان دمایی که می توانند در نرخ جریان فراهم بیاورند، دسته بندی می شوند.

اگر این موضع برایتان گیج کننده است، پس جای درستی آمدید. در این مقاله، می خواهیم به عملکرد پکیج بپردازیم و اندازه آنها را نیز محاسبه کنیم. بیایید شروع کنیم!

چگونه یک پکیج را اندازه گیری کنیم؟

برای محاسبه اندازه پکیج باید دمای لازمه و میزان جریان را اندازه گیری کنید. درست انجام دادن این گام اهمیت دارد چرا که یک مخزن کوچک به سختی می تواند تقاضای شما را برطرف کند.

گام اول: میزان کلی جریان را اندازه گیری کنید

برای اندازه گیری ابگرمکن باید ابتدا میزان آبی که میخواهید گرم کنید یا میزان جریانی که میخواهید را محاسبه نمایید. برای این کار، باید تعداد وسیله هایی که میخواهید به طور همزمان از آنها آب گرم دریافت کنید و میزان جریان آنها در دقیقه را محاسبه کنید.

اگر خودتان دستگاه را نصب کردید، باید به بسته بندی نگاه کنید تا میزان جریان آن مشخص شود. اگر مطمئن نیستید از این راهنما کمک بگیرید:

  • درپوش دوش (مدل های استاندارد و قدیمی): 2.5 – 3.5 GPM
  • درپوش های دارای جریان پایین: 1.2 – 2 GPM
  • وان حمام: 3 – 4 GPM
  • شیر آب: 0.75 – 2.5 GPM
  • شیر آشپزخانه: 1 – 2 GPM
  • لباسشویی: 1 – 2 GPM

زمانی که میزان جریان وسیله های خود را تعیین کردید، تصمیم بگیرید که میخواهید از چند دستگاه به طور هم زمان استفاده کنید. میزان کل GPM را به آن اضافه کنید و عدد به دست آمده میزان جریان شما خواهد بود. البته همیشه می توانید از وسیله های با جریان کم استفاده کنید تا میزان کل را کاهش دهید. پکیج من باید چه اندازه ای باشد

پکیج من باید چه اندازه ای باشد
پکیج من باید چه اندازه ای باشد

گام دوم: میزان افزایش دما را تعیین کنید

در اینجا باید مشخص کنید آبگرمکن تان باید تا چه اندازه آب را گرم کند. درجه حرارت خروجی مورد نیاز را در نظر بگیرید و از میزان دمای ورودی آب کم کنید.
البته، احتمالا فکر می کنید دمای آب ورودی را از کجا باید بدانید. اگر در منطقه گرمی زندگی می کنید، احتمالا دمای آب ورودی تان بالا بوده و اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید سرد است، آبگرمکن تان باید بیشتر کار کند.

برای بیشتر وسیله ها، آب گرم شما باید بین 105- 115 درجه گرم باشد. فرض کنید آب ورودی 50 درجه است، این یعنی 105 منهای 50 که به آن معناست شما به آبگرمکنی نیاز دارید که دمای آب را تا 55 درجه افزایش دهد.

گام سوم: اندازه پکیج را محاسبه کنید

در نهایت، برای محاسبه اندازه آبگرمکن میزان دمای مورد نیاز و میزان کل جریان را اندازه بگیرید تا نیازهایتان برطرف شود. برای مثال، دوش گرفتن به طور میانگین به 2.6 گالن آب در دمای 105 درجه نیاز دارد.

اگر آبگرمکنی میخواهید که بتواند آب گرم دو حمام را تامین کند، به توانایی گرم کردن 5.2 گالن آب نیاز دارید. اگر دمای آب ورودی 50 درجه باشد، به آبگرمکنی نیاز دارید که بتواند 55 درجه گرما برای 5.2 گالن آب بر دقیقه فرآهم کند.

باید پکیج تهیه کنید یا خیر

پکیج ساخته شده اند تا به جای ذخیره آب در مخزن، آن را به سرعت گرم نمایند. آنها یا از عنصر الکتریکی و یا از مشعل گاز استفاده می کنند تا در زمان نیاز آب را گرم کنند.
حقیقت این است که مهم نیست مخزن سنتی آب داغ شما تا چه اندازه عایق است این دستگاه همچنان دما را از دست داده و به گرم شدن مجدد نیاز پیدا می کند. از دست دادن دما در زمان آماده به کار بودن آبگرمکن، سالانه 10 تا 20 درصد از هزینه های گرمایش را افزایش می دهد.

وقتی در این باره فکر می کنید، واقعا متوجه می شوید که بهتر است تنها در زمان نیاز از آب گرم استفاده شود. به علاوه، بدون محدودیت مخزن، آب گرم می تواند بدون تمام شدن جریان یابد. در کل، پکیج از همتاهای سنتی شان کارآمدتر بوده و میزان هزینه ها و انرژی را کاهش می دهند.

پکیج من باید چه اندازه ای باشد

چرا پکیج از آبگرمکن های سنتی موثرتر هستند؟

یکی دیگر از دلایل موثر بودن پکیج، نحوه استفاده از سوخت آنهاست. از آنجا که این آبگرمکن به گرم کردن مخزن نیازی ندارد، منبع گرما تنها در زمان استفاده از آبگرمکن از سوخت استفاده می کند.

برای مثال، اگر یک شیر تنها یک گالون آب مصرف می کند، آبگرمکن تنها برای گرم کردن همان اندازه آب به سوخت نیاز دارد. اما، اگر دوش حمام 5 GPM آب مصرف کند، آبگرمکن می تواند به اندازه نیازش سوخت استفاده کند، نه بیشتر از آن.

دو نوع پکیج

دو نوع پکیج وجود دارد. طبق عادات و نیازتان یا می توانید نوع مرکزی یا نوع بخشی (پی او یو) آن را تهیه نمایید. آبگرمکن های مرکزی برای جایگزینی آبگرمکن مخزن دار ساخته شده اند. این نوع آبگرمکن برای خانه های کوچک و بزرگ مناسب می باشد. با این حال، ممکن است برای خانه های بزرگتر نصب چند پکیج نیاز باشد.
آبگرمکن های بخش را می تواند تنها برای یک دستگاه و یا چند دستگاه در یک اتاق نصب کرد. معمولا آبگرمکن های بخشی برای یاری رساندن به آبگرمکن های مرکزی نصب می شوند، تا میزان زمان گرم کردن آب کاهش یابد.

اندازه پکیج

با این که در این جا درباره اندازه آبگرمکن صحبت کردیم اما تعیین کردن بهترین آبگرمکنی که برایتان مناسب باشد به قدرت و سایز فیزیکی دستگاه بستگی دارد. همیشه به دنبال ابگرمکنی باشید که از میزان محاسبه های شما کمی بیشتر است تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

به طور کلی بیشتر پکیج گازی، می توانند در هر 5 گالن بر دقیقه دما را تا 70 درجه افزایش دهند. آبگرمکن برقی همین نتیجه را برای 2 گالن آب فراهم می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا