گوناگون

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح سنجش اضطراب در کودکان

2315811 105آرزو ذکایی‌فر، مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح غربالگری اضطراب ازمهر ماه امسال در مهدهای کودک سراسر کشور اجرایی می‌شود.
 
وی ادامه داد: این طرح، سنجش اضطراب کودکان 5 تا 6 سال است که با مشارکت دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی درمهدهای کودک اجرایی می شود.
 
ذکایی فر افزود: غربالگری اضطراب طرحی بود که در سالهای گذشته به صورت پایلوت اجرایی شد و نتایج بهدست آمد از آن نشان داد که می بایست در سطح کشور سراسری شود.
 
وی تصریح کرد: اضطراب زیر بنای همه اختلالات روانی از جمله آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد است که شناسایی به موقع آن در سنین کودکی و مداخلات روانشناسی می‌تواند در پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
 
ذکایی فر اظهار داشت: اجرای این طرح در مهدهای کودک به صورت رایگان بود و در صورت نیاز فرد به مراکز یا روانپزشکان زیر نظر سازمان ارجاع داده می شود تا با هزینه مناسب درمان آنها ادامه یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه به مراکز خصوصی و ارجاع افراد نیازمند به این مراکز ازدیگر تصمیمات اخذ شده در این طرح است.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا