گوناگون

پیشگیری از جولان کالاهای قاچاق برای حمایت از تولید داخلی ضروری است

81224227 5800618

اسماعیل عطاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیاست در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.

وی با تاکید بر شفاف سازی روند گردش کالا در استان، اظهار کرد: برای تحقق این هدف بازدید از واحدهای صنعتی استان با هدف گردآوری مسایل و مشکلات آنها بیش از گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

عطاپور فرهنگ سازی در این حوزه و آشنا نمودن مردم و اصناف با تبعات گرایش به مصرف کالای قاچاق بر اقتصاد، اجتماع و آینده اشتغال جوانان را ضروری دانست.

وی ادامه داد: در این زمینه سطح بازرسی های ارشادی و هدایت گرانه این معاونت برای پیشگیری از عرضه و فروش کالای قاچاق افزایش یافته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در سه ماه ابتدای سالجاری 807 مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا انجام شده که 360 مورد آن در قالب گشت مشترک تخصصی با دستگاه های مختلف استانی صورت گرفته است.

عطاپور یادآوری کرد: در این زمینه شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی آذربایجان شرقی، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس آگاهی نقش موثری ایفا کرده اند.

وی نتیجه این گشت ها را تشکیل 94 فقره پرونده تخلفاتی، کشف و ضبط نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نخ سیگار قاچاق، مقادیر متنابهی انواع خاویار، زیتون، باطری خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی اعلام کرد که پرونده این موارد جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عطاپور از کلیه اصناف و واحدهای صنفی استان درخواست کرد نسبت به عرضه و فروش کالاهای تولید داخلی با هدف رونق گرفتن صنایع بومی و بهبود وضعیت اشتغال اهتمام بیشتری داشته باشند و از هرگونه خرید و فروش اقلام قاچاق در سطح عرضه خودداری کنند.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا