پیکانتوی ۲۰۱۷ در حالی با تغییراتی جدید به خیابان ها خواهد آمد که خبر ساخت کیا پیکانتوی ۲۰۱۷ از اواسط سال گذشته میلادی در رسانه ها منتشر شده است. خودرویی پر سر و صدا و یک مدل اجرایی خوب برای رانندگی و عبور و مرور در شهر های پر ترافیک شهر. چالشی جالب برای دیگر خودروسازان در ارائه رقیبی بهتر و مقدرتر و مهمتر از همه خودروی آشنا برای ایرانیان . در ادامه با میهن پست همراه شوید.
پیکانتوی ۲۰۱۷ اگر چه همان ظاهر هاچ بک خود را نسبت به مدل قبلی خود حفظ کرده است که این روزها در حالی بازار خودروهایی هاچ بک ها داغ است ، کیا پیکانتو ۲۰۱۷ نیز مانند ریو های جدید فقط یه شکل هاچ بک ارائه خواهند شد تا محک دیگری برای خودروسازان آسیایی باشد.
مدلهای ۲۰۱۷ بدون بهره گرفتن از کیت بدنه نسخه GT یا خطوط منحصر به فرد آن ساده به نظر میرسد و از نظر ظاهری یک خودروی خوب و کمجای شهری است.
البته ظاهر خودرو کمی تهاجمی ارائه شده است. نمای جلوی اسپورت و ضربه گیرهای عقب کمرنگتر شده و اگزوز عقب دو قلو به صورت یکارچه در ساختار سپر محو شده است. چراغهای LED روزتاب و چرخهای آلیاژی ۱۶ اینچی از مشخصههای جدید پیکانتوهای ۲۰۱۷ هستند.
کمپانی کیا در پیکانتوی ۲۰۱۷ ، دست به ابتکار زده با کاهش طول بخش جلوی خودرو ، فاصله بین چرخ و سپر را کم کرده است. اما کاهش بخش جلوی خودرو باعث کوچکی کابین نشده است.
تعجب آور نیست که پیکانتو در محیط شهری با موتور کوچک مانورهای خوبی انجام دهد. اما نکته قابل توجه در این خودرو اصلاحات تاثیرگذاری است که شاید برخی از اتومبیلهای بزرگتر را شرمگین خواهد کرد.
موتور خاصی برای این خودرو به صورت اختصاصی معرفی نشده است و میتوان نتیجه گرفت همان پیشرانه ۱ لیتری قبلی، به قدرت ۱۰۰ اسب بخار روی آن نصب شود. این موتور بنزینی، سه سیلندر و توربوشارژ است. دیگر گزینهای که ممکن است روی این خودرو ارائه شود، یک نسخه ۱.۲۵ لیتری است. تست خودرو توسط کارشناسان نشان میدهد که موتور قدرتمندتر رانندگی لذتبخشتری را در جادههای پیچ در پیچ ارائه میدهد.
فرمان این خودرو نیز به شکل قابل ملاحظهای سنگینتر و مثبتتر هستند. از طرفی با موتور سنگینتر و چرخ های ۱۶ اینچی وزن بیشتری بر شاسی خودرو وارد میشود.
بیشتر سامانههای داخلی خودرو مانند تهویه هوا، پنجرههای برقی، سامانه ارتباطی بلوتوث، روکش چرمی فرمان در خودرو تغییر کرده و نمای لوکستری را به کابین می بخشد.
طیف وسیعی از رنگها برای پیکانتو در نظر گرفته شده است و حتی رینگها و تودوزی خودرو، نیز رنگبندی خوبی خواهند داشت. کیا در بخش طراحی داخلی، به نمایشگر میان داشبورد توجه خاصی داشته و آنرا از نوع تاچاسکرین انتخاب کرده است.
خودرو در مدل ۲۰۱۷ (در صورت تمایل مشتریان) به طیفی از سامانههای کمک راننده مجهز خواهد شد. سامانه ترمز اضطراری هوشمند در مدلهای استاندارد جیتی لاین و جیتیلاین S وجود دارد.
با هم در میهن پست تصاویری از پیکانتوی ۲۰۱۷ محصول کمپانی کیا موتورز را تماشا می کنیم.