در این مطلب قصد داریم به معرفی سریع ترین خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ بپردازیم. همانطور که می دانید معمولا خودروهای دیفرانسیل عقب در این پیست بهترین عملکرد را داشته اند. اما بهتر است با خودروهای دیفرانسیل جلو که در این پیست رکورد دار هستند نیز آشنا شوید. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
سریع ترین خودروهای دیفرانسیل جلو برای همه مردم قابل خریداری نیستند و فقط افرادی که دارای درآمدی بالا هستند می توانند از چنین خودروهایی استفاده کنند.اما نکته جالب در مورد خودروهای دیفرانسیل جلو این است که همگی بصورت هاچ بک طراحی می شوند. پیست نوربرگ رینگ نیز اکنون به عنوان شاخصی برای تعیین سطح توانایی های فنی یک خودرو تبدیل شده است. در این پیست خودروسازان می توانند خودروهای خود را در شرایطی واقعی و در مسیرهایی متنوع مورد ارزیابی قرار دهند از این رو نتایج این تست برای بسیاری از علاقمندان پر اهمیت است.
هوندا سیویک تایپ R : سلطان جدید نوربرگرینگ که همین چند روز پیش به عنوان یکی از سریع ترین خودروهای دیفرانسیل جلو دست پیدا کرد هزاران کیلومتر دورتر و خارج از اروپا تولید میشود. در عین ناباوری، هوندا سیویک به زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه دست یافته و بیش از ۵ ثانیه سریعتر از فولکس گلف بوده است. این نسخه از هوندا سیویک از همان پیشرانهی استاندارد تایپ R استفاده میکرد و فقط ۳۵ کیلوگرم سبکتر شده بود؛ ضمن اینکه در بخش سیستم تعلیق و فنربندی هم بهینهسازیهایی به همراه داشت. مدل ۲۰۱۷ از هوندا سیویک تایپ R، با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۳۰۶ اسب بخار، میتواند ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با آستانهی قیمت ۳۰ هزار دلار، رقیب سرسختی برای گلف GTI خواهد بود.
فولکس گلف GTI کلاب اسپرت مدل ۲۰۱۶ : نادیده گرفتن گلف، هنگامی که از هاچبکهای پرقدرت صحبت میکنیم، غیر ممکن به نظر میرسد. باتوجه به اینکه نسخهی GTI از فولکس گلف، سالها است با عنوان محبوبترین و پرفروشترین خودروی هاچبک و اسپرت دنیا شناخته میشود، نیازی به حضور در نوربرگرینگ و اثبات قابلیتهای خود ندارد. تعادل و فرمانپذیری این خودرو به هنگام حرکت سریع در پیچهای تند شهرت جهانی دارد؛ ضمن اینکه رانندگی نرم و بسیار دلپذیری در سرعتهای پایین ارائه میکند.نسخهی کلاب اسپرت در مقایسه با مدل استاندارد، وزن کمتری دارد و به نوعی برای موفقیت در پیست طراحی شده است. خودرویی که در سال ۲۰۱۶ رکوددار نوربرگرینگ شد، علاوه بر رژیم لاغری که شامل حذف صندلیهای عقب و آپشنهای رفاهی میشد، به جای قدرت ۲۷۲ اسب بخار در نمونهی اصلی، با ۳۰۶ اسب بخار همراه بود و توانست زمان ۷ دقیقه و ۴۹.۲۱ ثانیه برجای بگذارد.مدل ۲۰۱۷ از گلف GTI ، امروزه ۲۶ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر ارائه میشود که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۵.۹ ثانیه است.
رنو مگان RS 275 مدل ۲۰۱۴ : وقتی صحبت از خودروهای پرقدرت با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار میشود، برند رنو و سری خودروهای بهینهسازی شدهی RS اهمیت زیادی پیدا میکند. از حدود سال ۲۰۱۱، مگان هاچبک با تیونیگ رنواسپرت، به عنوان یکی از سریع ترین خودروهای دیفرانسیل جلو با فرمانپذیری کمنظیر در سطح جهانی مطرح شد و در نهایت با یک نسخهی خاص به نام RS 275 Trophy-R، توانست رکوددار نوربرگرینگ در کلاس خود باشد. در مقایسه با دیگر خودروهای سواری که در پیست نوربرگرینگ رکوردزنی کردهاند، میتوان رنو مگان RS 275 را نسخهای غیر جادهای و مخصوص پیست دانست؛ چراکه بدون صندلیهای عقب و سیستم تهویه مطبوع، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن از دست داده بود. این خودرو با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور داشت. مدل RS 275 Trophy-R، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۵.۸ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت بود.مدل ۲۰۱۷ از این خودرو، آستانهی قیمت ۴۱ هزار دلار به همراه دارد و با میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، زمان سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه میکند.
سئات لئون کوپرا مدل ۲۰۱۴ : حضور خودرویی از یک برند اسپانیایی در جمع سریع ترین خودروهای دیفرانسیل جلو جالب توجه است؛ هرچند برند سئات، زیرمجموعهی فولکسواگن آلمان محسوب میشود و براساس پلتفرم مدل گلف تولید میشود. مدلی از لئون کوپرا که در سال ۲۰۱۴ توانست رکورد ۷ دقیقه و ۵۸.۴ ثانیه ثبت کند، با پیشرانهی ۲۸۰ اسب بخار همراه بود. مهندسان سئات برای این مدل، از رینگهای سبکوزن ۱۹ اینچ و کالیپرهای ترمز اختصاصی استفاده کردند که نسبت به مدل استاندارد، حدود ۳ سانتیمتر بزرگتر بود. علاوه بر این، لاستیکهای سری پایلوت از برند میشلن، در ثبت این رکورد تأثیرگذار بودهاند.امروزه نمونهی مدرن این خودرو با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۳۰۰ اسب بخار، حدود ۳۸ هزار دلار قیمت دارد و ظرف ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
منبع newatlas