Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

خودروهای الکتریکی لامبورگینی تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهند شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، لامبورگینی این پتانسیل را در خود دارد که با گسترش سبد محصولات خود خودروهایی با آلایندگی صفر تولید کند . اما گفته می شود خودروهای الکتریکی لامبورگینی تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهند شد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .خودروهای الکتریکی لامبورگینی که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شوند قطعا دارای آلایندگی صفر خواهند بود . چراکه پس از رسوایی دیزل‌گیت در مورد آلایندگی خودروها تمامی توجهات به این شرکت است و قطعا تست های بسیار دقیقی از خودروهای الکتریکی لامبورگینی گرفته خواهد شد .

لامبورگینی، شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و اس‌یووی فعالیت می‌ کند. شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌ واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودرو سازی آلمانی، به‌ عنوان زیر مجموعه‌ ای از شرکت آئودی قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌ آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌ اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌ های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌ نماید.

مدیرعامل این شرکت Stefano Domenicali در نمایشگاه ژنو ساخت خودروهای الکتریکی لامبورگینی را تایید کرده بود وی در این خصوص گفت :

الکتریکی کردن محصولات همان بخشی است که شرکت ما بسیار به آن توجه دارد . اما در کوتاه‌ مدت اتفاق خواهد افتاد . ما باید در این موردواقع‌بینانه عمل کنیم.  پس بنابراین لامبورگینی تا قبل از سال ۲۰۲۵ خودروی تمام الکتریکی نخواهد ساخت.

البته باید بدانید که لامبورگینی پیش از این با معرفی کانسپت آستریون، ایده‌ای از یک خودور اسپرت هیبریدی ارائه کرده بود .لامبورگینی این کانسپت را در حقیقت برای رقابت با فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ معرفی کرده است . آستریون که نامش متعلق به جانوری در اساطیر یونانی است . در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ معرفی شده بود و این خودرو دارای سه موتور الکتریکی مجهز به یک پیشرانهٔ ۵٫۲ لیتری V10 است که در مجموع می تواند ۹۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

فروچیو لامبورگینی ؛ بنیانگذار لامبورگینی ، تحصیلاتش را در زمینه طراحی ماشین‌ آلات کشاورزی و صنعتی ، به پایان رساند ، سپس وارد ارتش ایتالیا شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گردید. در جنگ جهانی دوم او به عنوان مکانیک، در یک کارخانه مشغول به کار شد و پس از جنگ ، با استفاده از بقایای تجهیزات نظامی کارخانه موردنظر، به تولید تراکتور پرداخت؛ ولی او عاشق اتومبیل‌ های سریع بود و همواره رویای سرعت، در سر می‌ پروراند. وی در سال ۱۹۴۷ با تقویت موتور یکی از مدل‌ های فیات، یک اتومبیل مسابقه‌ ای فراهم کرد و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل، در یک مسابقه محلی شرکت نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا