Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی توسط روس ها

ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی توسط روس ها در حالی این روزها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است که یک مقام رسمی صنعت فضایی اعلام کرد ه است که روسیه می‌خواهد تا سال 2019 برای راهپیمایی فضایی، به ایستگاه فضایی بین‌المللی گردشگر بفرستد. موضوعی که تا به حال توسط کمپانی های مختلفی عنوان شده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فضانوردان آموزش‌ دیده در حال حاضر تنها افرادی هستند که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند و راهپیمایی فضایی را تجربه کرده‌اند، اما یک مقام رسمی از صنعت فضایی روسیه فاش کرد که این رویه در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.

و حالا ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی توسط روس ها موضوعی است که ولادیمیر سولنتسف رئیس شرکت فضایی انرگیا Energia – که در فرستادن یوری گاگارین به فضا در سال 1961 نقش داشته – عنوان کرده و گفته که روسیه قصد دارد به افراد این شانس را بدهد که به آزمایشگاه در حال چرخش بروند و راهپیمایی فضایی را تجربه کنند.

سولنتسف در خصوص ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی توسط روس ها گفته :

برنامه روسیه در حال حاضر ارسال پنج الی شش گردشگر به ایستگاه فضایی به مدت 10 روز است که ما نیز در حال بحث و مذاکره در مورد امکان راهپیمایی فضایی گردشگران هستیم چذا که که افراد ثروتمند حاضر به پرداخت پول برای یک بار تجربه سفر به فضا در طول زندگی خود هستند.

ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی

این در حالی است که هزینه سفر به ایستگاه فضایی توسط روس ها چیزی معادل 100 میلیون دلار خواهد بود که این سفر شامل یک راهپیمایی فضایی و فرصت برای ساخت یک فیلم یا ضبط یک کلیپ ویدیویی در فضا خواهد بود. این سفر تا 10 روز طول خواهد کشید.

شرکت انرگیا در حال حاضر برای ارسال گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی در حال کار بر روی یک ماژول فضایی جدید به نام NEM-2 برای جابجایی گردشگران به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

ماژول فضایی NEM-2 مجهز به کابین‌های راحت و دو توالت نصب شده است. همچنین دسترسی به اینترنت فراهم است که مسافرین می‌توانند از آن برای به اشتراک گذاشتن تجربه سفر فضایی خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند و البته انتظار می‌رود این ماژول که هنوز نام آن تایید نشده است، در سال 2019 پرتاب شود.

طرح روسیه برای ارسال گردشگران به راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در خلال آماده‌سازی شرکت‌های فضایی آمریکایی بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک اعلام شده است که می‌خواهند ایستگاه فضایی را به یک مقصد توریستی تبدیل کنند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که تا به حال 7 میلیونر از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرده‌اند. اولین گردشگر فضایی جهان، “دنیس تیتو” آمریکایی بود.

سرمایه‌گذار کالیفرنیایی در تاریخ 28 آوریل 2001 به ماموریت سایوز  TM-32پیوست و تقریبا 8 روز در فضا زندگی کرد. این سفر به احتمال زیاد برای او 20 میلیون دلار هزینه دربرداشت اما گفت که این تجربه ارزشش را دارد.

وی گفت: من در بهشت بودم، فقط می‌توانم بگویم که از بهشت بازگشته‌ام. من نگران بودم که در فضا احساس خوبی نداشته باشم، اما احساس کردم بهترین حس را در تمام زندگی‌ام تجربه کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا