Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعکس

خودرو جدید سایپا در هند و دور از چشم ایرانی ها تولید می شود + عکس و ویدیو

خودرو جدید سایپا در هند و دور از چشم ایرانی ها در حالی پیش تولید و لو رفت است که یک وب‌ سایتی هندی ، تصاویری از یک خودرو ناشناخته با آرم سایپا منتشر کرده است که این خودرو ، احتمالا محصول جدید سایپا است که با همکاری گروه خودروسازی رنو هندوستان ، مراحل پیش‌ تولید را می‌گذراند. خودرویی که احتمالا x300 که همان نیو فیس s300 چینی با پلتفرمی زیباتر و اسپرت تر باشد .

قبل از توضیح در مورد تولید خودرو جدید سایپا در هند باید گفت که خودروسازان فرانسوی ، از دیرباز در ایران حضور داشته‌اند و البته این روند نیز پس از برجام سرعت بیشتری گرفته و در این میان نیز این فرانسوی ها ، سرمایه‌گذاری بیشتری جهت تولید و فروش محصولاتشان در کشورمان انجام داده‌اند چرا که کشورمان ایران ، در حوزه خودرو یکی از بزرگ‌ ترین بازار خودروی خاورمیانه را به خود اختصاد داده و با توجه به ممنوعیت ورود محصولات آمریکایی در کنار شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، جذابیت زیادی برای برندهای خارجی دارد.

خودرو جدید سایپا در هند
خودرویی موسوم به sp100 سایپا

در این میان وب سایت هندی روشلاین ، در گزارشی کوتاه به خودروی دارای لوگوی سایپا در این کشور پرداخته و نوشته است این محصول که با استتار بدنه و در حال تردد روی تریلر دیده شده است، به احتمال زیاد با همکاری شرکت رنو ، شاخه‌ ی هندوستان طراحی و پیش تولید شده است .

در حالی خبر از تولید خودرو جدید سایپا در هند به گوش می رسد که در یک ما اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال توقف تولید تندر ۹۰ و ساندرو در گروه خودروسازی سایپا توسط رسانه ها و از زبان مسئولین پارس خودرو به گوش رسیده رسیده است. با این اوصاف ، به نظر می‌رسد که تولید خودرو جدید سایپا در هند ، گزینه‌ ی برای جایگزینی احتمالی این دو خودرو باشد.

خودرو جدید سایپا در هند

توضیح بیشتر در خصوص تصاویر لو رفته از خودرو جدید سایپا در هند مشخص می کند که این تصاویر در جاده‌ ی منتهی به شهر شانای Chennai هند دیده شده است. چرا که شهر شانای Chennai هند در شرق این کشور و بسیار نزدیک به RNTBCI (مرکز فناوری و تجاری گروه رنو نیسان هندوستان) قرار دارد.

الیته باید گفت که محصول فوق ، احتمالا از شاسی و پلت‌ فرم یکی از خودروهای اقتصادی رنو، مثل سیمبل، داستر یا کوئید یا حتی به احتمال زیاد این خودرو نسخه جدید از خودرو سدان چینی آریو یا همان s300 چینی باشد .

با این حال و برخلاف پیش‌ داوری‌ های بعضی سایت‌های داخلی ، بعید است که مشابهت فنی با ساینا یا تیبا داشته باشد. که البته حدود یک سال قبل هم ماکت مفهومی از سایپا با کد سایپا SP 100 رونمایی شد که مشابهت بسیار زیادی با خودروی رؤیت‌ شده در هندوستان دارد. تصویر این ماکت در ادامه‌ی مطلب آمده است.

تصاویر بالا دو نمونه از ماکت طراحی خودرو در شرکت سایپا است

البته فراموش نشود که مرکز RNTBCI هندوستان، با رنو کوئید شناخته می‌شود که فروش بسیار خوبی در این کشور دارد. با توجه به سابقه‌ ی نه‌ چندان درخشان سایپا در طراحی و تولید خودرو که منجر به محصولات ناخوشایندی نظیر ساینا و کوئیک شده است

با این حال می‌توان همکاری شرکت‌های داخلی با خودروسازان هندی را به فال نیک گرفت. چرا که شرایط اقتصادی حاکم بر مردم ایران در کنار ضعف زیرساخت‌های صنعتی، تولید خودروهای روز دنیا از برندهای مطرح جهان را توجیه نمی‌کند. با نگاهی به تجربه‌ی موفق شرکت‌های رنو، نیسان، سوزوکی، هیوندای و بسیاری دیگر خودروسازان مطرح دنیا در تولید مدل‌های اقتصادی باکیفیت در هندوستان، می‌توان با الگوبرداری از این کشور به پیشرفت صنعت خودروی ایران امیدوار بود.

منبع   rushlane

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا