Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری توسط محققان اسپانیایی کشف شد

قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری در حالی توسط محققان اسپانیایی کشف شد است که این ستاره 7 هزار و 500 سال نوری با سیاره ما یعنی زمین زمین فاصله دارد. با این حال کشف این ستاره می تواند در سر آغاز تحقیق و بررسی در خصوص ستاره های درخشانی در عمق کهکشان راه شیری باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

تلاش برای کشف قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری سال هاست که توسط دانشمندان اسپانیایی در حال انجام است که سرانجام آن ها توانسته انده یکی از نخستین ستارگان کهکشان راه شیری را شناسایی کردند.

به گفته این محققان که در انسیستو Astrofísica de Canarias  اسپانیا در حال کاوش کهکشان راه شیری هستند ، ستاره گشف شده و یا بهتر بگوییم قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری 7 هزارو 500 سال نوری با زمین فاصله دارد که با توجه به تحقیقات انجام گرفته احتمال میرود که این ستاره یکی از قدیمی‌ترین ستارگان کهکشان راه شیری باشد.

توضیح بیشتر این که قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری در‌ هاله کهکشان راه شیری و در مرحله Main Sequence قرار گرفته و این در حالی است که بیشتر ستارها بخش اعظم زندگی خود را در این مرحله می‌گذرانند.

قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری
تصویری طراحی شده از قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری

دیوید آگوئادو یکی از محققان کاشفان قدیمی‌ ترین ستاره‌ کهکشان راه شیری می‌گوید:

ما تعداد انگشت شماری از ستارگان را می‌شناسیم که در این ‌هاله قرار دارند. در این منطقه قدیمی‌ترین ستارگان کهکشان واقع شده‌اند. منبع انرژی ستاره نیز ترکیب هیدروژن در هسته آن است.

بد نیست بدانید که در این تحقیق مشخص شد است ، یکی از ویژگی‌ های ستاره حجم کم آن است که حجم ستاره مذکور 7 درصد خورشید است و در این میان می توان گفت که محققان با استفاده از ابزاری به نام OSIRIS این ستاره را کشف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا