Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کمپانی اوبر تا سال ۲۰۲۰ تاکسی پرنده تولید خواهد کرد + عکس

کمپانی اوبر که یک سیستم مسافربری موفق و آنلاین در سانفرانسیسکو راه اندازی کرده اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تاکسی پرنده نیز تولید کند و آن را در  شهرهای دالاس، فورت ورث، تگزاس و دبی بکار گیرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.تاکسی پرنده کمپانی اوبر در حقیقت یک نوع هواپیمای الکتریکی کوچک است که می تواند مسافران را جابجا کرده و آنها را به مقصد برساند. شاید پروژه ساخت تاکسی پرنده توسط اوبر کمی رویایی و دور از ذهن بنظر برسد اما این کمپانی برنامه های ویژه ای برای آینده دارد که ساخت خودرو بدون راننده یکی از جدی ترین آنها است.

اوبر قصد دارد تاکسی‌ های پرنده خود را در دالاس، فورت ورث، تگزاس و دبی تا سال ۲۰۲۰ راه‌ اندازی کند.این تاکسی پرنده ، هواپیمای الکتریکی کوچکی است که به صورت عمودی از زمین برخاسته و فرود می‌آید.تاکسی‌های پرنده “اوبر” زمان سفر بین مارینا در سان فرانسیسکو را به سن خوزه از ۲ ساعت (سفر جاده‌ای) به ۱۵ دقیقه کاهش می‌دهند. درصد آلایندگی این تاکسی‌ها صفر بوده و به قدری بدون ایجاد سر و صدا حرکت می‌کنند که به راحتی می‌توان از آن‌ها در محیط شهری استفاده کرد.

تاکسی پرنده

اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌ سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌ فرستد.

مشتریان از طریق اپ تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت راننده خود را ردیابی می‌ کنند. رانندگان اوبر از خودروی شخصی خود استفاده می‌ کنند. این سرویس در اوت ۲۰۱۶ در ۶۶ کشور و ۵۳۶ شهر در سطح جهان در دسترس است. اپ اوبر به طور خودکار کرایه را محاسبه کرده و پرداختی را به راننده منتقل می‌ کند.

با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده است. در بسیاری جاها آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفته‌ اند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیر قانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم می‌ کنند.

تاکسی پرنده

جالب است بدانید اوبر ثروتمند ترین شرکت خصوصی در حوزه فن آوری بوده و میزان سرمایه آن بیش از ۶۸ میلیارد دلار برآورد شده است . این کمپانی هم اکنون ۱۰ هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است . اما طبق گفته مهندس با سابقه شرکت، گروهی از زنان که در پی همکاری با آن بودند تبعیض جنسیتی مانع کار آنها شده است . اکنون  ۳ زن از ۵ زن فعال این شرکت در گفتگو با سیلیکون ادعا کرده اند که در موقعیت های کاری تجربه های جنسی ناخواسته ای داشته اند که نگران کننده است . گزارش دیگری حاکی است که  ۲۰۰ زن خبر داده اند که  دعوی خود را در دادگاه تبعیض جنسیتی در سال ۲۰۱۵ میلادی مطرح کرده اند . اما اوبر تا کنون هیچ واکنشی به ین ادعاها نشان نداده و تنها اعلام کرده است که به این موضوع رسیدگی خواهد کرد .

منبع   dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا