Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوش مصنوعی

هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک باعث تحول در صنعت خودرو خواهد شد

با توجه به پیشرفت های موجود در زمینه صنعت خودرو  و البته بکارگیری هوش مصنوعی جهت برطرف کردن نیاز های اساسی مصرف کنندگان ، انتظار می رود که هوش مصنوعی در آینده ای نه چندان دور بتواند تمام سیستم داخلی خودرو ها را از امنیت گرفته تا کنترل و هدایت به دست گیرد. در ادامه با میهن پست همراه باشید .

هوش مصنوعی خودرو خود را در لحظه ای تصور کنید که شما سوار یک هوندا سیویک شده اید و بطور مثال یکی از سنسور های حرکتی متوجه نبستن کمربند ایمنی راننده می شود خب این مثال برای عنوان کردن کاربرد هوش مصنوعی در خودرو کاملا کوچک محسوب می شود اما مسئله کمی پیچیده تر از مورد گفته شده است.

هوش مصنوعی در خودرو می تواند با توجه به عاداتی که شما در رانندگی دارید عملکرد های متفاوتی داشته باشد .مثلا اگر عادت دارید پس از کمی حرکت با سرعت پایین کمربند خود را ببنید خودرو متوجه این موضوع شده و به شما اجازه حرکت می دهد اما اگر حسگر ها تشخیص دادند که فرد دیگری پشت فرمان نشسته هوش مصنوعی می تواند خودرو را تا پیش از نبستن کمربند متوقف نگه دارد .

هوش مصنوعی

در حال حاضر سیستم های نظارت بر رفتار راننده در چند نمونه از خودرو های  گران قیمت همچون مرسدس بنز تعبیه شده اند اما با این حال هنوز هوش مصنوعی در این خودرو ها آن طور که انتظار می رود نتوانسته به دقت رفتار راننده را تشخیص دهد.  سیستم نظارت این خودرو ها بر اساس تعداد حرکت های نامنظم و غیر عادی فرمان و نیز محاسبه مسیر پیموده شده طراحی شده است . در این سیستم نمایش یک آیکن قهوه ، راننده را به استراحت کردن تشویق می نماید بدون آنکه بخواهد در صورت رعایت نکردن راننده و توجه نکردن به این تذکر ، کنترل خودرو را از دست او بگیرد  .

مطمئنا هوش مصنوعی در آینده برنامه ریزی های حرفه ای و دقیق تری را برای هوشمند سازی خودرو ها در پیش خواهد داشت . به این ترتیب می توان منتظر خودرو هایی بود که رانندگی با آنها کاملا خودکار شده و ما فقط باید پشت فرمان نشسته و بدون آنکه نیازی به گرفتن فرمان باشد خودرو را کنترل کنیم .

منبع  venturebeat

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا