Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامی

نگاهی به ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد آمریکا ، جنگ افزاری ۱۳ میلیارد دلاری !

چندی پیش ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد که با بودجه ۱۳ میلیارد دلاری ارتش آمریکا ساخته شده بود، پس از یکسال تاخیر در نرای آزمایشات نهایی به آب انداخته شد . در این مطلب به معرفی مشخصات این جنگ افزار گران قیمت خواهیم پرداخت . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد دارای وزنی معادل ۱۰۰ هزار تن است. جنگ افزاری غول پیکر که از تماشا آن حیرت زده خواهید شد. پروسه ساخت این ناو از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و حالا پس از گذشت هشت سال به مرحله آزمایش نهایی رسیده است .

این نام می تواند ۷۵ جنگنده و ۴۶۶۰ نفر پرسنل را حمل کند. در طراحی تمام اجزای ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد از شبیه‌ سازی کامپیوتری سه‌ بعدی استفاده شده است. سرعت حرکت این ناو حدود ۴۴ کیلومتر بر ساعت است و در آن بیش از سه میلیون متر سیم و کابل استفاده شده است. این ناو غول‌ پیکر بیش از ۳۰۰ متر طول داشته و می‌ تواند ۲۲۰ حمله هوایی رادارگریز در روز را با فاصله شش دقیقه پشتیبانی کند.

ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد نام یک کلاس ناو هواپیما بر آمریکایی است که قرار است تا اواسط سال ۲۰۱۶ وارد خدمت نیروی دریایی ایالات متحده ی آمریکا شود ، این ناو چند میلیارد دلاری پیشرفته ترین کشتی جهان لقب گرفته است.

ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد از طبقه supercarrier ، متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده می باشد که برای جایگزینی با ناوهای کلاس نیمیتز در نظر گرفته شده است . بدنه این ناو بسیار شبیه به ناوهای کلاس نیمیتز می باشد اما در تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از ناوهای این کلاس است که از پیشرفته بودن آن می توان به سیستم الکترو مغناطیسی پرتاب هواپیما اشاره کرد . همچنین خدمه مورد نیاز نیز کاهش یافته تا به بهبود بهره وری افزوده شود و اولین نمونه تولیدی به نام جرالد آر فورد و با شماره ” CVN-78 ” تا سال ۲۰۱۵ ساخته خواهد شد .

برخی از ویژگی های شاخص ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد :

۱- دستگیر دنده پیشرفته .
۲- اتوماسیون ، که باعث کاهش خدمه مورد نیاز شده است.
۳- سیستم موشکی Sea Sparrow به روز رسانی شده.
۴-سیستم AN/SPY-3 رادار باند دوگانه (DBR) که برای ناوشکن Zumwalt توسعه یافته است.
۵- سیستم الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما که جایگزین سیستم پرتاب با پیستون بخار آب شده است.
۶- طراحی رآکتور هسته ای جدید ( رآکتور A1B ) ، برای تولید برق بیشتر .
۷- طراحی بدنه استیلث برای افزایش رادارگریزی .
۸- ناوهای این کلاس قادر خواهند بود تا ۹۰ فروند از انواع هواپیما و هلی کوپتر از جمله : F-35C لایتینگ ۲ / F/A-18E/Fسوپر هورنت / E-2D / EA-18G گراولر / C-2A / MH – 60R – S و هواپیمای بدون سرنشین X-47B را حمل کنند .

باهم در میهن پست تصاویری از ناو هواپیمابر یو اس ‌اس جرالد فورد را تماشا خواهیم کرد.

منبع   cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا