Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان دوباره به آسمان باز می گردد + عکس

شرکت Hybrid Air Vehicles سال گذشته بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان را تحت عنوان Airlander 10 مورد آزمایش قرار داد. البته پرواز آزمایشی این هواپیما در آن زمان با شکست مواجه شد. اما این بار دوباره Hybrid Air Vehicles هواپیمای خود را با انجام اصلاحاتی مورد آزمایش قرار می دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان در سال گذشته در دومین پرواز آزمایشی خود بر روی فرودگاه کاردینگتون انگلیس سقوط کرد. اما پروژه ساخت و اصلاح آن متوقف نشد و اکنون دوباره آماده آزمایشات نهایی است. مهندسان سازنده این هواپیما حتما از سقوط سال گذشته تجربیات لازم را دست آورده اند و احتمالا آزمایشات بعدی با موفقیت انجام خواهد گرفت.

طول بزرگترین هواپیمای هیلومی جهان ۹۲ متر، عرض آن ۴۳٫۵ متر و ارتفاع آن ۲۶ متر است و به همین دلیل با تمام هواپیما های دنیا تفاوت داشته و بزرگ‌ ترین هواپیمای جهان و یک کشتی هوایی محسوب می‌شود.این هواپیما دارای ۴ پروانه است که دو پروانه در قسمت عقب آن و یک پروانه در قسمت جلوی سمت راست و دیگر در سمت چپ جلوی هواپیما قرار گرفته است.

بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان برخلاف دیگر هواپیماها برای پرواز به باند فرودگاه نیاز ندارد و قادر به فرود آمدن بر سطوح مختلف از جمله آب است.این وسیله حمل‌ و نقل می‌تواند تا ۱۰ تن بار و ۴۸ مسافر را در خود جای دهد و به طور مداوم به مدت ۵ روز در آسمان باشد. این کشتی هوایی سال گذشته در یک پرواز آزمایشی در زمان فرود با نوک هواپیما بر روی زمین نشست که به دلیل سرعت و ارتفاع کم مشکل جدی برای سرنشینان آن بوجود نیامد.

Airlander 10 پس از پرواز از فرودگاه کاردینگتون در شمال لندن در ساعت ۱۷:۲۸ به وقت محلی، کمتر از ۱۸۰ دقیقه در هوا ماند و در ساعت ۲۰:۱۵ فرود آمد. این هواپیما در طول مدت پرواز خود به جمع‌آوری داده‌های مختلف پرداخت. نکته جالب توجه این است که این هواپیما هیبریدی است و به دلیل آلایندگی کم و نداشتن آلودگی صوتی مورد استقبال قرار گرفته است. این اولین پرواز Airlander 10 پس از سقوط در سال گذشته بود.

جالب است بدانید که بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان Airlander 10 در حقیقت یک کشتی هوایی دو نیرو بریتانیایی است که به دست کارخانه هیبرید ایر ویکل ساخته شده است. این کشتی هوایی که با بال کمکی و دم‌ های روی بدنه تجهیز شده با استفاده از آیرودینامیک و آیرواستاتیک پرواز می‌ کند. ایرلندر ۱۰ بزرگترین وسیله نقلیه هوایی در جهان به شمار می‌ رود. این هواپیما حتی از ایرباس A380 نیز بزرگ تر است. مسئولان شرکت سازنده در مورد سیستم حرکتی این پرنده عنوان کردند که سیستم پروازی این وسیله نقلیه هوایی به صورت هیبریدی و ترکیبی از گاز هلیوم و بال‌ های مکمل است.

باهم در میهن پست تصاویری از بزرگترین هواپیمای هلیومی جهان Airlander 10 را تماشا خواهیم کرد.

منبع : newatlas

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا