گوناگون

پیکر آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی تشییع و به خاک سپرده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تشییع این عالم ربانی که با حضور استاندار سمنان، ائمه جمعه، روحانیت، فرماندار، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی عصر پنج شنبه برگزار شد، پیکر آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی از میدان امام خمینی (ره) تا میدان شهدای شهر کلاته رودبار تشیع و در محوطه مسجد امام حسن عسگری (ع) این شهر به خاک سپرده شد.

نماز پیکر پاک این عالم ربانی از سوی حجت الاسلام سید محمود ترابی امام جمعه دامغان اقامه شد.

آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی در حومه دامغان متولد شد و در دوره نوجوانی به منطقه کوهستان از توابع بهشر در استان مازندران عزیمت و مقدمات را در حوزه علمیه مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی گذراند و سپس به دامغان و شهر مقدس مشهد عزیمت و از کلاس های درس مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی و حاج شیخ کاظم دامغانی و حاج شیخ حسین وحید خراسانی استفاده کرد.

آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی در درس خارج مرحوم آیت الله میلانی از اول بحث اجتهاد و تقلید شرکت و بهره مند شد و از همسفران حضرت امام خمینی (ره) به عراق و نجف اشرف بود و پس از ادامه تحصیل در نجف اشرف، برای تبلیغ مرجعیت امام خمینی (ره) عازم پاکستان شد.

از این عالم ربانی آثاری از جمله فلسفه احکام در سه مجلد، الصلاه تا امر به معروف و نهی از منکر، کتابی در نجوم و اختر شناسی و کشکول در علوم مختلفه و مطالب متنوعه بر جای مانده است.

شهر کلاته رودبار در 45 کیلومتری شمال شهرستان دامغان واقع شده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا