Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

چرا تهران از مدیریت جزیره‌ای رنج می‌برد؟

به گزارش میهن پست – معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران گفت: تهران از مدیریت جزیره‌ای رنج می‌برد، به عنوان مثال کارخانه‌های خودروسازی مدام خودرو تولید می‌کنند و روز به روز ترافیک و آلودگی هوای تهران بیشتر می‌شود.

شهاب الدین چاووشی در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که روز چهارشنبه در فرمانداری تهران برگزار شد،‌ افزود: میزان پرخاشگری در تهران بر اساس آمارهای موجود افزایش یافته و آمار طلاق تکان‌دهنده است. در این شرایط اگر زیاد دلمان را خوش کنیم باخته‌ایم. بنابراین باید نقاط ضعفمان را درمان کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های تهران اظهار کرد: تهران از چند زاویه قابل بحث است. تهران ام القرای جهان اسلام است؛ البته با توجه به وجود مکه در کشور عربستان این کشور نیز چنین ادعایی دارد اما باتوجه به آنکه پایبندی ما به اهل بیت از همه کشورهای اسلامی بیشتر است، ما چنین نظری را داریم. انقلاب ما برای کشورهای مسلمان و غیرمسلمان الگوست و در همه نقاط دنیا نفوذ داریم.

به نقل از ایسنا ، وی با بیان اینکه ایران در حوزه سیاست خارجی در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده است، اظهار کرد: با رهبری مقام معظم رهبری و تدبیر دولت، کشورهای دنیا وادار به پذیرش حقانیت ایران شده‌اند و رهبران کشورهای مختلف متوجه شده‌اند که ایران به دنبال زورگویی نیست و زیر بار زور نمی‌رود.

معاون سیاسی – اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: لازم است تفکر اسلام هراسی را براندازیم، این در حالی است که گروه‌های الحادی ساخته و پرداخته سیا و موساد تلاش می‌کنند تصویری خشن از اسلام به جهانیان ارائه دهند. آنان این گروه‌ها را به نام اسلام علم می‌کنند تا ایران هراسی را نیز رواج دهند. گروه‌هایی مانند داعش، طالبان، القاعده اهل افراط و تفریط و از مدنیت اسلامی به دور هستند.

وی با بیان اینکه تهران مرکزیت نظام سیاسی جمهوری ا سلامی ایران است، گفت: تهران مرکز استان تهران و مرکز شهرستان تهران نیز محسوب می‌شود. این مکان به عنوان یک ابرشهر نیز مطرح است و ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

چاووشی اضافه کرد: بسیاری از نقاط کشور دارای امکاناتی مانند آب و برق هستند، اما خالی از سکنه شده‌اند. چرا که به علت بی تدبیری در کشور توسعه ناموزون اتفاق افتاده است و همه امکانات را به سمت شهرهای بزرگ روانه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکل عمده تهران توسعه بی برنامه است، تصریح کرد: در حال حاضر با افتتاح پروژه مسکن مهر با زاغه‌نشینی مدرن مواجه هستیم، این در حالیست که پیش از این نوعی زاغه نشینی رواج داشت که غیرقانونی بود و با آن برخورد می‌شد.

چاووشی با اشاره به پرداخت یارانه به مردم، گفت: ماهانه ۳۶۰۰ میلیارد تومان یارانه در سراسر کشور توزیع می‌شود که پرداخت این مبلغ برای عده‌ای بسیار خوب بوده است. البته باید توجه داشت که دولت برای مدیریت کشور است نه توزیع پول. در حال حاضر دریافت یارانه به یک حق مسلم تبدیل شده است و ممکن است حتی دولت نتواند آنرا از میان بردارد. از سوی دیگر دولت تلاش‌هایی را برای مهار تورم انجام داده و این رقم از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده و دولت قول داده که در سال‌های آینده تورم تک رقمی شود.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر رفتار مسئولان بر مردم، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در زمینه علت پرخاشگری و تندروی‌ها مشخص شده که ریشه آن در رفتار ما مسئولان است و اگر خود ساخته باشیم رفتار و کردار ما بر جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف زیادی در فعالیت‌های خود داریم، گفت: اگر دور هم جمع شویم و دچار خودگویی و خودخندی شویم راه به جایی نمی‌بریم. حکومت ما با توجه به مشروعیت دینی، مذهبی و حمایت‌های مردمی یکی از حکومت‌های باثبات منطقه است. البته درون کشور دچار برخی مشکلاتی هستیم که اگر آنها را درمان نکنیم دچار مشکلات بیشتری می‌شویم.

چاووشی با بیان اینکه راه زیادی برای بر وفق مراد شدن همه شرایط داریم، اظهارکرد: راه زیادی داریم تا مدیریت سیاسی را به ایده‌های شهیدان رجایی و باهنر برگردانیم.

وی تصریح کرد: مردم با برخی سازمانهای اداری قهر هستند و این سازمان‌ها نتوانسته‌اند رضایت عمومی مردم را تامین کنند. بنابراین باید چاره جویی کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اصل تفکیک قوا در کشور گفت: تفکیک قوا بدین معنا نیست که هر قوه بدون توجه به دیگری کار خود را انجام دهد.

چاووشی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در زمینه مسئولیت‌های رئیس جمهور، اظهارکرد: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور مسئول دستگاه‌های اجرایی و اجرای قانون اساسی است؛ اما در یکی از روزنامه‌ها دیدم که در این زمینه سوالاتی مطرح شده بود. همانگونه که رئیس جمهور نمی‌تواند در رای یک قاضی دخالت کند قوای دیگر نیز نمی‌توانند در حیطه اختیارات ریاست جمهوری وارد شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: مجلس به مناسبت هفته دولت عیدی ماندگاری به دولت داد البته به عنوان معلمی که حقوق درس می‌دهم معتقدم که استیضاح حق مجلس است؛ اما اغنای افکار عمومی در زمینه این کار نیز بسیار مهم است. اگرچه رابطه دولت و مجلس در دوره قبل خوب نبود اما در این دوره روابط رئیس جمهور و قوه مقننه بسیار خوب است و دولت آقای دکتر روحانی حاضر نیست حتی به بهانه‌های بزرگ روابط شکننده‌ای با قوه مقننه پیدا کند.

وی یادآور شد: مجلس در دوره گذشته جفاها و بی مهری‌هایی از سوی دولت دید اما به دلیل مصالح سیاسی و بین المللی دم برنیاورد. در پایان دولت دهم رئیس مجلس اعلام کرد که بیش از ۵۰ مصوبه قانونی را دولت اجرا نکرده است. این در حالی است که دولت تدبیر و امید یک مورد از مصوبات مجلس را هم معطل نگذاشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تعامل خوبی بین سه قوا هستیم و باید تلاش کنیم که هر سه قوه بر اساس جایگاه خود به قانون اساسی پایبند باشد و الگوسازی بکنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: همه دولتمردان تلاش می‌کنند به این دو شهید تاسی کنند چرا که دولت مطلوب دولتی است که اخلاص داشته باشد و به ارزش‌های دینی و انقلابی پایدار باشد.

چاووشی با اشاره به رضایت عمومی،‌ اعتماد مردم و کارآمدی اظهار کرد: اداره کشور بر پایه ثبات سیاسی استوار است. اعتماد مردم و کارآمدی لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر مسئولان نظام در هر دوره‌ای توانایی‌های خود را در این زمینه‌ها نشان دهند نظام ما در مقابل همه هجمه‌های بیرونی مصون خواهد بود. و این مورد را تجارب تاریخی نشان داده است.

وی افزود: اگر قصد برنامه ریزی برای امور کشور را داریم باید بدانیم که باید به رفتارهای اجتماعی خود توجه کنیم چرا که مردم تصویر خود را در مسئولان می‌بینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا