Mihanpostمحيط زيست

طرح پایلوت گردشگری برای پارک ملی«خَبر»کرمان

به گزارش میهن پست –  ییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پارک ملی خبر پایلوت طرح گردشگری خواهد شد که هم زمینه اشتغال را فراهم کرده و هم موجب رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

دکتر معصومه ابتکار در نشست خبری با خبرنگاران کرمانی با اشاره اینکه استان کرمان نخستین استانی است که در آن طرح‌های مدیریت زیست محیطی اجرا می‌شود بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون تمامی خروجی‌های صنایع را پایش کرده و در صورت اشکال و هرگونه اظهار نظری مبنی بر میزان آلایندگی، صنایع بایستی تا پایان امسال از طریق سیستم آنلاین اطلاعات را وارد و خروجی را گزارش دهند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره فعالیت معدن در کوه‌شاه کرمان گفت: هرگونه فعالیتی که بخواهد در حوزه محیط زیست انجام شود بایستی تابع قوانین و مقررات باشد و علی‌رغم اینکه مجوز این معدن‌کاوی قبلاً صادر شده است اما بنا به هشدار جمع زیادی از مردم و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مبنی بر وارد کردن آسیب به طبیعت، کارشناسی‌ها در زمینه فعالیت این معدن ادامه دارد و تا حصول نتیجه قطعی باید روند فعالیت معدن متوقف باشد.

ابتکار اظهار کرد: در زمینه مساله آب استان کرمان هم قطعاً بایستی آسیب‌ها شناسایی و آلودگی سفره‌های زیرزمینی مشخص شود چراکه اگر این منابع آلوده شوند خسارات بسیار زیادی متوجه مردم و همچنین صنایع کشاورزی می‌شود از این رو باید نظارت‌ها بیشتر شود.

آب استان کرمان مشکلی ندارد

مشاور رییس جمهور بیان کرد: احیاء منابع آب استان کرمان عمدتاً به اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی بستگی دارد و در صورت تحقق این امر طبیعت احیاء شده و بازدهی در بخش کشاورزی که منجر به فعال شدن صنعت نیز می‌شود، بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید از منابع آبی به خوبی حفاظت شود و اجازه ندهیم این سرمایه‌ها آلوده شوند ضمن اینکه اعلام می‌شود که در آب استان کرمان مشکلی وجود ندارد.

ابتکار گفت: یکی از سیاست‌های کلی ما بازنگری بسیاری از سدها است چه سدهایی که مورد ارزیابی زیست محیطی قرار گرفته باشند و چه نه در این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرند تا مشخص شود تا چه میزان به منابع آب فرودست‌ و بالا دست‌ها و… توجه کرده‌اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآوری کرد: متاسفانه نحوه مدیریت سفره‌های آب زیرزمینی صحیح نبوده و تاکنون منجر به هدر رفت آب به ویژه در بخش کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه نیازمند تحولات اساسی هستیم، به علاوه دولت نیز با پیش بینی اعتباراتی، سیاست‌های کلی را مشخص کرده و با پیشنهاد استاندار کرمان نیز امیدواریم مشکلات آب این منطقه برطرف شود.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات زیست محیطی همت و همدلی همه نیاز است همچنین نقش رسانه‌ها در آگاه سازی و اطلاع رسانی جهت اصلاح شیوه‌های رفتاری غلط بسیار حائز اهمیت و کمک کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا