Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

چشمک TOYOTA کَمری ۲۰۱۴ به رانندگان شرقی + عکس

به گزارش میهن پست – کارخانه خودروسازی بزرگ تویوتا نمایشگاه خودرو نیویروک ۲۰۱۴ را برای معرفی نسل جدید مدل محبوب خود یعنی کمری انتخاب کرده است؛ جایی که این خودرو می‌تواند بیشترین تأثیر را بر جذب مشتری بگذارد. مدل ۲۰۱۵ کمری آمده تا آدرنالین بیشتری به رانندگی شرقی خود اضافه کند.

به  نقل از «پرشین خودرو»، اکنون کمری ۲۰۱۵ به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات تویوتا در آن سوی کره زمین به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است، این اتفاق درحالی رخ داده که نظرها و انتقادهای بی‌شماری به نسل قبل از آن وارد شد و شاید یکی از عوامل فروش کمری ۳۲ ساله در زمان ارائه نسل قبل پایبندی مشتریان دائمی به این خودرو بوده است که توانسته برای ۱۲ سال پیوسته لقب پرفروش‌ترین سدان خانوادگی ایالات متحده را از آنِ خود کند. به‌هر روی نسخه جدید کمری قابل قبول به‌نظر می‌رسد و طراحی ظاهری آن همگام با دیگر محصولات روز تویوتا انجام شده تا توانایی رقابت با حریفان آسیایی را در بازارهای مختلف به‌ویژه آمریکای شمالی داشته باشد.

ظاهر کمری بیش از هر زمان دیگر اسپرتی شده و این را از ورودی هوای عظیم‌الجثه روی سپر، اسپویلر یکپارچه درب صندوق عقب و جزئیات طراحی می‌توان فهمید. در این راستا سیستم تعلیق و فرمان خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و مجهز به تنظیمات اسپرت‌ شده‌اند. کمری همانند دیگر سدان‌های متوسط سایز، در آزمایش ترمز، مسیری نسبتاً طولانی اما قابل قبول را برای توقف ثبت کرده بود از این رو تیم مهندسی به تقویت سیستم ترمز با یک تقویت کننده دومرحله‌ای پرداخته‌اند که حس بهتری از فشردن پدال ترمز به راننده منتقل شود.

البته با توجه به اینکه همه مشتریان کمری خواهان سرعت نیستند و یا ممکن است توان پرداخت رقم بالایی نداشته باشند، این خودرو برای نسخه‌های لوکس و اسپرتی با کد XSE ، اقتصادی-هیبرید با کد SE، مدل پایه با کد LE و نسخه پریمیوم با کد XLE عرضه می‌شود تا مشتریان امکان انتخاب بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

چراغ‌های LED روز و مه‌شکن‌ها همانند تویوتا آیگو با شیب زیاد در کناره‌های سپر قرار گرفته‌اند و بر روی ستون C یک بخش تیره اضافه شده که به گسترده شدن نمای پنجره‌ها کمک می‌کند، درون کابین تا حد ممکن از مواد درجه یک و چرم و جیر استفاده شده و طرح کلی داشبورد به وضوح نسخه به‌روز شده مدل‌های پیشین را نشان می‌دهد و رنگ و بوی اصالت در داخل خودور بیش از ظاهر آن نمود یافته است.

افزایش طول و عرض خودرو به میزان ۴۵ و ۱۰ میلی‌متر از دیگر تغییرات بنیادین کمری جدید هستند و قوای محرکه آن متشکل از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۲٫۵ لیتر و یا شش سیلندر ۳٫۵ لیتری (با قابلیت مصرف گاز) است و جعبه‌دنده در نظر گرفته شده برای آن از نوع شش سرعته خودکار است، البته یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری Atkinson با افزونه هیبرید در کنار جعبه دنده E-CVT برای کمری ۲۰۱۵ قابل سفارش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا