گوناگون

چشم طمع کرکس ها به خاک بغداد

رسالت نوشت:

نخست وزير رژيم صهيونيستي تمايل خود مبني بر تجزيه عراق را علني کرده است. در اين ميان آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه رژيم اشغالگر قدس نيز نمي تواند حمايت خود از تروريستهاي داعش و برخي گروههاي وابسته و تجزيه طلب در کردستان عراق را مخفي کند. در چنين فضايي مقامات تل آويو در صددند سناريوي تقسيم سودان به دو بخش شمالي و جنوبي را در عراق نيز پياده کنند.

نتانياهو در يک سخنراني در هفته گذشته بر ضرورت مهار کردن عناصر اسلامي افراط‌گرا در منطقه که به ادعاي وي به ضرر «اسرائيل» و ديگر دولتهاي ميانه‌رو در منطقه خاورميانه است تاکيد کرد و از جامعه بين‌الملل خواست براي پشتيباني از اردن و نيز استقلال کردستان عراق گام بردارند.همچنين يک روزنامه اسرائيلي در مطلبي به تقسيم عراق به سه دولت شيعي، سني و کردي پرداخت و خواستار حمايت تل‌آويو از کردستان عراق شد. اين در حالي‌است که رژيم اشغالگر قدس نسبت به عناصر داعش نگاه بسيار مثبتي دارد.

به عبارت بهتر، نتانياهو در برهه فعلي بيش از هر فرد ديگري با داعشي ها و تکفيري ها هم‌ذات پنداري مي کند. داعش دقيقا در زمين رژيم اشغالگر قدس بازي مي کند. همين موضوع سبب شده است تا صهيونيستها نسبت به حفظ داعش و تداوم جنايات آن در عراق و ديگر کشورهاي منطقه متعهد باشند.

لازم به ذکر است که استراتژيستهاي رژيم صهيونيستي از مدتها قبل در صدد ترسيم و تعريف پيش شرطهاي تحقق سناريوي خطرناک تجزيه عراق هستند. اين در حالي‌است که حتي خود مقامات آمريکايي نيز به عنوان وضع کنندگان طرح تجزيه عراق فعلا در اين برهه در صدد تفکيک ميان تروريستهاي فرمانبر و غير فرمانبر داعش و سپس تجزيه عراق هستند. با اين حال صهيونيستهامعتقدند که بايد هر چه سريعتر تجزيه عراق بدون توجه به فعاليت گروه داعش ( که يکي از منابع تغذيه مالي و نظامي آن نيز رژيم صهيونيستي است) صورت گيرد.

روزنامه «جروزالم پست» از تلاش‌هاي «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي که ماههاست براي تقويت پشتيباني غرب از اردن و استقلال کردستان عراق به عنوان دو دولت ميانه رو متمايل به غرب تلاش مي‌کند پرده برداشت. اين روزنامه نوشت که نتانياهو در جلسات خصوصي بر تقويت و پشتيباني اردن و استقلال کردها در عراق تاکيد دارد و به اين دو به عنوان دو عامل در آرامش منطقه و نه عامل آشوب آن مي‌نگرد.

بر اساس عقيده نتانياهو يکي از روشهاي فعال براي مهار افراط‌گرايي از طريق تقويت قوايي است که اين افراط‌گرايي را مهار مي‌کنند بر اين اساس نتانياهو علي‌رغم خواست آمريکا صراحتا پشتيباني خود از استقلال کردستان عراق را اعلام کرد. بر اساس ادعاي اين روزنامه عراق و سوريه به سه و يا چهار دولت شيعي علوي، کردي و سني تقسيم خواهد شد و اگرچه آمريکا ظاهرا از يک عراق متحد دفاع مي‌کند اما مشخص نيست که اين موضع حقيقي‌اش باشد اما نتانياهو به صورت آشکارا از استقلال کردستان عراق اعلام کرد.

روزنامه مزبور افزود که تل‌آويو به يک دولت شيعي در جنوب عراق که دوستاني مانند سوريه و ايران دارد به عنوان يک دولت دوست نمي‌نگرد و در مورد يک دولت سني که به نظر مي‌رسد داعش پيشتر آن را در دست گرفته است و اسرائيل به دنبال يک دولت سني سکولار در غرب عراق و سوريه بوده است.اما اين روزنامه اسرائيلي کردها را دوستان هميشگي اسرائيل و هم‌پيمانان سياسي آن معرفي مي‌کند که داراي قدرت نظامي در عراق هستند و بر منابع نفتي بسياري سيطره دارند به همين دليل در ادامه مطلب خود از تل‌آويو مي‌خواهد با خريد نفت کردستان ، پشتيباني تسليحاتي از آن و نيز در اختيار گذاشتن اطلاعات پيشرفته به کردستان عراق از آن حمايت کند و از سوي ديگر از کردستان عراق مي‌خواهد بر مساحت بيشتري در عراق مسلط شود. توطئه رژيم اشغالگر قدس در خصوص تجزيه عراق همچنان به قوت خود باقي‌است.

اين توطئه در حالي تشديد مي شود که طرح «تجزيه عراق» مدتهاست توسط مقامات آمريکايي و صهيونيستي کليد خورده است. در اين ميان مهره هاي وابسته به واشنگتن و تل آويو از جمله عربستان سعودي و قطر نيز در صدد بر هم زدن نظم منطقه و پر و بال دادن به گروههاي تروريستي تکفيري هستند.در حالي که کشورهاي مختلف جهان بر لزوم حفظ يکپارچگي خاک عراق تاکيد مي‌کنند، مقامات اسرائيل از تقسيم عراق و تشکيل دولت دوفاکتوي کُردي در عراق سخن مي‌گويند.

سخنگوي «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه اسرائيل گفت: « وزير خارجه اسرائيل به جان کري وزير خارجه آمريکا در پاريس گفته است عراق پيش چشمان ما در حال تجزيه است و به نظر مي‌رسد تشکيل يک دولت مستقل کردي يک امر مسلم است.»«شيمون پرز» هم يک روز قبل از اظهارات ليبرمن در ديدار با اوباما به وي گفته است که کُردها دولت دوفاکتو (موقتي و مشروط) خود را ايجاد کرده‌اند و اين دولت دموکراتيک است.

يکي از نشانه‌هاي دموکراتيک بودن اذعان به حقوق برابر براي زنان است! در هر صورت تحرکات رژيم اشغالگر قدس در قبال عراق بايد به صورتي جدي از سوي مسلمانان رصد شود. دغدغه عراق امروزه دغدغه همه جهان اسلام است و در مواجهه با آن بايد اقداماي اساسي صورت داد. بديهي است که وقوع هر گونه تجزيه اي در کشورهاي اسلامي اصلي ترين خواسته و استراتژي رژيم اشغالگر قدس و ايالات متحده آمريکا محسوب مي شود. در اين ميان تنها راه مهار اين استراتژي وحدت ميان مسلمانان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا