Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنیم ؟

مثل همه‌ی شیرهای دیگر، شیرتخلیه‌ی آبگرمکن نیز ممکن است خراب شود و نشتی بدهد. معمولا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که آب درون آبگرمکن را خالی کرده باشید ولیکن ممکن است در مواقع دیگر نیز شیر تخلیه دچار مشکل شود. برخلاف سایر شیرها، تعمیر شیر تخلیه، ایده‌ی مناسبی نیست. اگر تعمیر با موفقیت انجام نشود، آب کماکان نشتی می‌کند پس بهتر است به طور کلی شیر را تعویض کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر آبگرمکن را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تاسیساتی ها در تهران باشید می‌توانید سفارش تعمیر آبگرمکن ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

تعویض شیر تخلیه، بسیار راحت است. فقط دقت کنید که شیر جدید مشابه شیر قدیمی باشد تا مشکلی به وجود نیاید. شما می‌توانید این شیرها را آنلاین و یا از ابزارآلات فروشی به راحتی تهیه کنید. برای اینکه خرید مطمئن‌تری داشته باشید، شیر قدیمی را با خود به مغازه ببرید تا عینا شیری شبیه آن، خریداری کنید.

چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنیم

خالی کردن مخزن

شیر تخلیه از خروج آب از مخزن جلوگیری می‌کند، پس واضح است که برای تعویض آن، نیاز دارید آب مخزن را به طور کامل خالی کنید. حواستان باشد که قبل از انجام هر مرحله‌ای، آبگرمکن به درستی خاموش شده باشد. بعد از اتصال شیر جدید، مخزن را دوباره از آب پر کنید و سپس آبگرمکن را راه اندازی کنید. توجه به نوع آبگرمکن (برقی و یا گازی) بسیار مهم است.

وسایل و ابزار مورد نیاز

شلنگ باغبانی

آچار فرانسه و یا انبردست

نوار تفلون

شیرتخلیه‌ی جدید

دستورالعمل:

آبگرمکن را خاموش کنید

اگر آبگرمکن شما برقی است، سوییچ آن را بزنید تا خاموش شود. اگر آبگرمکن گازی است، جریان گاز را قطع کنید. حواستان باشد که شمعک کاملا خاموش نشود. در نهایت فلکه‌ی گاز مربوط به آبگرمکن را ببندید.

اجازه دهید تا آب درون مخزن، خنک شود. ممکن است این پروسه چندین ساعت طول بکشد. بعد از خنک شدن آب، نوبت خارج کردن آب و تعویض شیر تخلیه است.

اتصال منبع آب به مخزن را قطع کنید

شیرفلکه آب را ببندید تا مانع ورود آب به مخزن شوید. معمولا این شیر در بالای آبگرمکن وجود دارد و یا اینکه می‌توانید شیرفلکه‌ی اصلی را ببندید.

مخزن را از آب خالی کنید

شلنگ را به شیر تخلیه متصل کنید و سر دیگر شلنگ را بر روی زمین بگذارید تا آب از طریق آن خارج شود. شیرفلکه‌ی تنظیم کننده‌ی فشار را باز کنید تا هوا به درون مخزن وارد شود و آب بتواند به راحتی خارج گردد.

شیر تخلیه را باز کنید تا مخزن خالی از آب شود. برخی از شیرفلکه‌ها، دسته دارند و برخی دیگر نیاز دارند تا با استفاده از آچار فرانسه باز و بسته شوند. ممکن است آب درون مخزن داغ باشد، پس در استفاده از آچار، دقت کنید.

اجازه دهید تا مخزن به طور کامل از آب خالی شود. سپس شیر تنظیم کننده‌ی فشار را ببندید.

چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنیم
چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنیم

شیرتخلیه‌ی قدیمی را خارج کنید:

شلنگ را از محل اتصال، جدا کنید. سپس شیرتخلیه‌ی قدیمی را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا از محل جدا شود. در این مرحله از انبردست استفاده کنید.

 

شیرتخلیه‌ی جدید را متصل کنید:

شیارهای شیر جدید را با نوار تفلون پوشانده و سپس با استفاده از دست، درون محفظه جا بزنید. سپس شیر با با انبردست در محل، محکم کنید. دقت کنید که شیر تخلیه جدید در محل شیر قدیمی قرار گرفته باشد. دریچه شیر تخلیه حتما باید بسته باشد.

 

مخزن آبگرمکن را پر کنید

شیرهای آب گرم را در سراسر منزل باز کنید. سپس شیرفلکه را باز کنید تا آب درون مخزن جای بگیرد و آن را پر کند. بعد از اینکه آب از شیر خارج شد، مخزن پر شده است و می‌توانید آن را ببندید.

نکته: زمانی که مخزن پر شد، شیرهای آب گرم را به مدت کوتاهی باز بگذارید تا هوا از مسیر آب خارج شود و اصطلاحا هواگیری شود. هوا و آب به طور ناگهانی خارج می‌شوند پس بهتر است این کار را کنید تا بعدا غافلگیر نشوید.

چگونه آبگرمکن خود را تعمیر کنیم

اتصال برق و یا گاز را بسته به نوع آبگرمکن خود، برقرار کنید:

بعد از روشن کردن آبگرمکن، آب شروع به گرم شدن می‌کند. اگر نیاز بود، شمعک را روشن کنید.

شیرفلکه‌ها چک کنید: 

شیرتخلیه جدید را چک کنید تا نشتی ندهد و متناوبا، روزهای بعد نیز آن را بررسی کنید. با بررسی‌های بیشتر، از صحت شیرفلکه‌ها اطمینان حاصل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا