Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

سفر به ژاپن در فصل بهار تماشای مناظر خیره کننده این کشور + عکس

ژاپن در فصل بهار حال و هوای دیگری دارد. جشنواره شکوفه های گیلاس در این کشور هر ساله گردشگران زیادی را به آن جذب می کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین و شاید پیشرفته ترین کشور آسیاست که علاوه بر تکنولوژی، طبیعت و فرهنگ آن هم زبانزد خاص و عام است. خیلی ها بر این عقیده اند که فصل بهار در ژاپن زیباترین فصل این کشور است که درختان تازه شکوفه داده و همه جا پر از شکوفه های صورتی رنگ گیلاس است و این کشور به یک بهشت رویایی تبدیل می شود. اگر قصد سفر به سرزمین آفتاب را دارید بهتر است برنامه ی سفر خود را در همین فصل تنظیم کنید تا بتوانید شگفتی فصل بهار در ژاپن را از نزدیک ببینید.

فستیوال و جشن شکوفه های گیلاس صدها سال است که در ژاپن برگزار می شود: درختان ساکورا حداقل از قرن ۱۸ محبوب و پرطرفدار بوده اند. همچنین تویوتومی هیدیوشی، جنگاور بزرگ ژاپن هم در خاطراتش نوشته که میهمانی هانامی باشکوهی را در سال ۱۵۹۸ در کیوتو برگزار کرده اند. امروزه فستیوال هانامی اگرچه دیگر جشنی شاهانه نیست، اما هنوز هم در بین مردم ژاپن اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد و همراه با دوستان و خانواده در جشن شکوفه های گیلاس شرکت می کنند.

جشن شکوفه های گیلاس مفهومی عمیق را هم در خود جای داده است: همان طور که می دانید شکوفه های گیلاس بسیار زیبا هستند، اما عمر کوتاهی دارند و بیشتر از یکی دو هفته دوام نمی آورند. همین موضوع به سمبل و نماد ناپایداری و عمر کوتاهِ زیبایی تبدیل شده است. زیبایی ناپایدار و بی دوام است و عمر آن به کوتاهیِ عمر شکوفه های گیلاس در بهار است. در هنر ژاپن، در تابلوهای نقاشی و نوشته ها و تصویرنگاره های هنری، شکوفه های گیلاس حضوری پررنگ دارند. حتی جمله و عبارتی مشهور در ژاپنی وجود دارد که تحت تاثیر جشن شکوفه های گیلاس است و امروزه به انتخابی محبوب برای تتو و خالکوبی تبدیل شده است.

این جمله مشهور این است:

هیچ چیز تا ابد باقی نمی ماند!»

باهم در میهن پست تصاویری از ژاپن در فصل بهار را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا