گوناگون

کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در طرح تحول نظام سلامت/ سهم 40 درصدی تولیدات داخلی

مهندس سید حسین صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: امسال، با مدیریت قیمتها توانسته ایم از افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی جلوگیری کنیم و حتی در برخی از اقلام نیز شاهد قیمت آنها بوده ایم.

وی از کاهش 50 درصدی لنزهای چشمی خبر داد و گفت: قیمت استنت های قلبی و تجهیزات مصرفی آنژیوپلاستی نیز در حدود 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

صفوی با تاکید بر کاهش هزینه های مردم و بیماران در تامین تجهیزات و اقلام پزشکی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، افزود: بر اساس طرح تحول نظام سلامت، بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی، برای تهیه تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی به خارج از بیمارستان نخواهند رفت.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برنامه ای که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای کنترل بازار تجهیزات و اقلام پزشکی در نظر گرفته اند، به گونه ای است که مکانیزم بازار به شکلی مدیریت خواهد شد که بازار رقابتی ایجاد شود و این مسئله خواهد شد تا شاهد کنترل و کاهش قیمتها باشیم.

وی با اعلام اینکه در حدود 40 درصد نیاز تجهیزات پزشکی کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می شود، افزود: سیاست وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از تولیدات داخلی است، به نحوی که به آسیبی به بیماران و تولیدکنندگان وارد نشود.

صفوی با تاکید بر ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل، تصریح کرد: با توجه به مدیریت بازار تجهیزات پزشکی، امسال شاهد رشد صنعت تجهیزات پزشکی در داخل کشور خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا