Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیونعکسمعماری ملل

نگاهی به طراحی زیبا و دیدنی کتابخانه دیواری از معماران فولدز + عکس

در دنیای طراحی و بخصوص معماری این روزها آن هم به واسطه گسترش دامنه نرم افزارهای این رشته معماران در ابتدا هر آن چه را که بخواهند به مرحله اجرا درآورند با هزینه ای ناچیز فرایند اجرای فیزیکی طرح را به زیبایی هرچه تمامتر به تصویر می کشند که در این میان در اجرای برای جای دادن کتاب‌های فراوان صاحب‌خانه‌ای در مجارستان، معماران فولدز کتاب‌خانه‌ای بزرگ طراحی کرده‌اند. با میهن پست همراه شوید.

در توضیح بیشتر باید گفت که آن‌ها به جای ساختن کتاب‌خانه به عنوان قسمتی از مبل‌مان خانه، دیواری ساخته‌اند از قفسه های کتاب که باقی عناصر دیواری را در خود جای داده‌ است. از آن‌جا که امتداد وسیعی از دیوار با کتاب‌های رنگارنگ پوشیده می‌شد، گروه طراح برای ایجاد تعادل بصری و اجتناب از اغتشاش، قسمت‌هایی از کتاب‌خانه را متناسب با مدول های آن با رنگ سفید پوشانده است.

البته فراموش نشود که یکی از عناصر مطلوب شناخته شده در فضاهای مسکونی پنجره‌های فرورفته است که بعضی به آن پنجره‌گاه نیز می‌گویند. این عنصر معماری که در بناهایی با دیوارهای قطور دیده می‌شود، در طرح این کتاب‌خانه نیز به نوعی با حجم یافتن دیوار ایجاد شده است و فضایی دنج را برای این خانواده‌ی اهل مطالعه فراهم کرده است.

منبع   contemporist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا