گوناگون

کسری 188 میلیون مترمکعبی مخازن آب زیرزمینی‌ سمنان

یک مقام مسئول گفت: دستگاه های دولتی، آموزشی و مذهبی استان سمنان 2 درصد کل مشترکین این استان را تشکیل می دهند اما 14 درصد کل مصرف آب استان در این دستگاه‌ها مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی استاندار سمنان در جلسه کمیته حفاظت از آبهای زیرزمینی استان سمنان گفت: استفاده از کنتورهای آب هوشمند، میزان تاثیر زمان آبیاری فضای سبز شهری از سوی شهرداری‌ها و … باید بررسی شود.

وی بر عدم استفاده ادارات از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز تاکید و خاطرنشان کرد: این اقدام باید از استانداری آغاز شود و نباید آبی که مورد نیاز شرب است برای آبیاری فضای سبز بکار گرفته شود.

مهندس وکیلی به لزوم شناسایی دستگاه های اجرایی پرمصرف بر اساس میزان مراجعه ارباب رجوع اشاره کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری سختگیری لازم در مورد ادارات را داشته باشند.

وی اصلاح شبکه آبیاری فضای سبز شهرداری‌ها را یکی از اولویت‌های اختصاص بودجه شهرداری‌ها برای سال آینده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در استان سمنان را 383 فقره عنوان کرد و گفت: چاه‌های آب این استان نیاز به نصب 1500 کنتور هوشمند دارند.

جعفری گفت: 113 کنتور آب هوشمند بر مبنای ثبت نام متقاضیان و 270 کنتور هوشمند در اجرای طرح تعادل بخشی نصب شدند.

‌وی اظهار داشت: 63 کنتور هوشمند در سمنان، چهار کنتور هوشمند در مهدیشهر، 86 کنتور هوشمند در گرمسار، 20 کنتور هوشمند در آرادان، 96 کنتور هوشمند در دامغان و 114 کنتور هوشمند در شاهرود نصب شده است.

وی با اشاره به کسری 188 میلیون مترمکعبی مخزان آب زیرزمینی در استان سمنان، تصریح کرد: 120 میلیون مترمکعب از این مقدار به خاطر اضافه برداشتی است که در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از اجرای طرح آزمایشی در دو استان کشور از جمله سمنان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، هر واحد صنعتی که نصب و دیسپاچینگ یک هزار و 500 کنتور هوشمند مورد نیاز چاه‌های آب استان سمنان را به عهده بگیرد، سالانه حق بهره برداری از چهار میلیون مترمکعب آب به آن اعطا می‌شود.

‌وی ایجاد بازار آب را از سیاست‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: هزینه نصب هر کنتور هوشمند آب بین 30 تا 50 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های دولتی، آموزشی و مذهبی دو درصد کل مشترکین این استان را تشکیل می‌دهند که 14 درصد کل مصرف آب را شامل می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا