گوناگون

کشاورزان کرمانی دیگر رغبتی برای کشت محصولات کشاورزی ندارند

نماینده‌ی مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌ گنج و فاریاب در مجلس، گفت: با توجه به اینکه پارسال، استان کرمان در بخش کشاورزی با کمبود شدید قیمت محصولات مواجه بود به همین جهت هم‌اکنون کشاورزان دیگر رغبتی برای کشت محصولات کشاورزی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «محمدرضا امیری کهنوج» با اعلام این خبر گفت: متأسفانه تا به امروز صنعت قابل توجهی در شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب توسعه نیافته است.

نماینده‌ی مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌ گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب معادن بسیار زیادی وجود دارد اما متأسفانه تاکنون در خصوص اکتشاف و استخراج از این معادن عملکرد قابل توجهی از سوی مسئولان دولتی انجام نشده است.

این نماینده‌ی مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه معدن تیتانیوم کهنوج در خاورمیانه بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: معادن کروم، معادن سنگ‌های ساختمانی، معادن مس در شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب بسیار زیاد وجود دارد اما متأسفانه تا به امروز اقدام اساسی برای بهره‌گیری از این معادن انجام نشده است.

امیری کهنوج، با انتقاد از اینکه نرخ بیکاری در جنوب استان کرمان بسیار زیاد است، افزود: باتوجه به اینکه پارسال، استان کرمان در بخش کشاورزی با کمبود شدید قیمت محصولات مواجه بود به همین جهت هم‌اکنون کشاورزان دیگر رغبتی برای کشت محصولات کشاورزی ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در راستای جلوگیری از مهاجرت کشاورزان، ایجاد اشتغال‌زایی پایدار و رونق وضعیت اقتصادی استان کرمان، ایجاد صنایع تبدیلی و استخراج از معادن شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا