Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کمپانی خودروسازی ام جی از کجا فرایند توسعه و تحول را شروع کرد ؟

این که کمپانی خودروسازی ام جی از کجا فرایند توسعه و تحول را شروع کرد باید گفت که برند ام‌ جی یک برند انگلیسی است و البته ام‌ جی یک زمانی یک برند انگلسی بوده و حالا دیگر نباید در محصولات جدید آن نشانی از اصالت انگلیسی را در آن پیدا کرد ، چرا که این برند سال هاست که زیر سایه اقتصاد چین گم شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان منظور ما این است که اگر این روزها محصولات ام‌ جی به نوعی جذاب هستند آیا قبلا نیز همین طور بوده اند یا خیر ؟ که البته باید گفت بخشی از موضوع به خاطر این است که برند ام‌جی – که حالا برندی چینی شناخته می شود – چندین سال است که محصولات خود را بدون ایجاد تغییراتی بزرگ عرضه می‌کند.

کمپانی خودروسازی ام جی

کمپانی خودروسازی ام جی زمانی که محصولاتش عرضه شدد از نظر جهانی عقب‌ تر از زمان خود بودند؛ بنابراین تصور کنید زمانی که ام‌ جی محصولات خود را به نام تماماً جدید به بازار می‌فرستد ، در صنعت بسیار رقابتی امروز چه شکلی به نظر می‌رسند.

مثلا ام‌ جی ۶ در سال ۲۰۱۳ در بازار استرالیا عرضه شده و تنها تعداد معدودی از آن فروخته شده است. علت اصلی فروش پایین ام‌جی این است که در بازار حضور ندارد و هیچ‌کسی نمی‌داند که این برند بازگشته است. شاید هم برخی افراد اصلاً ام‌جی را نشناسند!

البته بخش دیگر عملکرد ضعیف ام‌جی در بازار به خاطر خودروهای کم‌ارزش آن است. گزینه‌ی اتوماتیکی وجود ندارد اگرچه که این موضوع با روانه شدن نسخه‌ی فیس لیفت در اواخر سال ۲۰۱۶ تغییر یافت. همچنین ام‌جی ۶ از نظر کیفیت ساخت و ارزش باقی مانده نیز در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

کمپانی خودروسازی ام جی

ام‌ جی ۶ گران‌ بها نیز هست و بهای مدل پایه‌ی آن از ۲۱۹۹۰ دلار (استرالیا) آغاز می‌شود و در مدل فول به ۲۵۹۹۰ دلار می‌رسد و البته ما با محاسبه به این نتیجه رسیدیم که نسخه‌ ی فول چنین خودرویی نباید ارزش بالاتر از ۲۲ هزار دلار داشته باشد. ام‌جی برند جدیدی برای افراد زیادی بوده و اطلاع زیادی از آن وجود ندارد.

مدل ارزان‌ تر یعنی ام‌ جی ۳ نیز علیرغم بهای آغازین ۱۳۹۹۰ دلاری بازهم گران است. بله خودرویی با بهای زیر ۱۴ هزار دلار هم گران است بنابراین این به شما می‌گوید که با چه خودرویی طرف هستید.

کمپانی خودروسازی ام جی

ام‌ جی ۶ چندین سال پیش عرضه شده اما ام‌جی ۳ مدل جدیدتری است و برای این خودرو گیربکس اتوماتیک به عنوان آپشن در دسترس نیست! ملاحظه کنید! در بازاری که حدود ۸۵ درصد خریداران گزینه‌ی اتوماتیک را انتخاب می‌کنند مدلی از ام‌جی حضور ندارد.

تنها این نیست. در خودروی ارزان‌تر آپشن دوربین دید عقب وجود ندارد و پیشرانه‌ ی ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری آسمی آن احتمالاً بدترین پیشرانه‌ای است که امروزه عرضه می‌شود؛ و در حالی‌که اکثر خودروهای مدرن مجهز به گیربکس دستی سواری و رانندگی آسانی دارند اما این یکی باعث می‌شود همانند یک آماتور رانندگی کنید.

کمپانی خودروسازی ام جی

در این میان این را هم گفتیم که آیا ام‌ جی ۳ توانسته تنها ۳ ستاره را از تست‌های تصادف یورو انکاپ در سال ۲۰۱۲ کسب کند؟ به یاد داشته باشید که تست‌های ایمنی امروزی نسبت به آن زمان ارتقا یافته بنابراین شاید در تست‌های امروزی نیز نتواند همان ۳ ستاره را بدست بیاورد.

ما می‌دانیم که افرادی در بازار دوستدار برند ام‌جی هستند و خودروهای مدرن این شرکت را تحسین خواهند کرد؛ اما تنها این را در نظر داشته باشید خودروهایی که هم‌ اکنون در بازار استرالیا فروخته می‌شوند نه جدید هستند و نه مدرن.

کمپانی خودروسازی ام جی

اگر ام‌جی بخواهد آب رفته را به جوی برگرداند و جبران مافات کند بیشتر از آنکه شبیه یک توزیع کننده باشد باید زیر کنترل کمپانی مادر بوده و خودروهای خود را با گارانتی و کمک‌های جاده‌ای ۶ ساله عرضه کند.
این میزان گارانتی بد نیست و در واقع بهتر از برندهای بزرگی چون فورد، هولدن، هوندا، سوزوکی، نیسان، مزدا و تویوتا است؛ اما آیا این راه‌حل برای خرید خودروهای ام‌جی کافی است؟ احتمالاً نه! مگر اینکه شما دوستدار واقعی خودروهای جالب باشید و اگر شما نیز به دنبال خودرویی ارزان‌قیمت هستید، گزینه‌های بسیار بهتری نسبت به ام‌جی ۶ یا ۳ وجود دارند.

منبع   caradvice

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا