Mihanpostپیشنهاد سردبیرموبایل و تبلت

کیبورد بریل برای اندروید توسط گوگل ساخته شد

کیبورد بریل برای اندروید یکی از کارآمدترین نرم افزارها برای نابینایان خواهد بود. از این پس نابینایان میتوانند بدون هیچ دستگاه اضافه ای در گوشی تایپ کنند. در ادامه با ما همراه شوید.

گوگل روز پنج شنبه از کیبورد بریل برای اندروید رونمایی کرد. این کیبورد به افراد کم بینا و نابینا کمک می کند تا بدون نیاز به سخت افزار دیگر در گوشی تایپ کنند.

کیبورد مجازی گوگل «تاک بک» (TalkBack) نام داشته و نمایشگر گوشی را به شش قسمت تقسیم می کند. هر کدام از قسمت ها نماینده شش نقطه بریل هستند که برای شناسایی حروف، اعداد و کارکترهای الفبای خط بریل به کار می روند. کاربران نابینا یا کم بینا می توانند با لمس کردن این شش نقطه به شکل ترکیبی در گوشی تایپ کنند.

کیبورد بریل برای اندروید

کیبورد مورد بحث در حال حاضر فقط در زبان انگلیسی موجود بوده و از روز پنج شنبه برای اندروید 5 به بعد منتشر شده است. برای فعال کردن این صفحه کلید کافی است به بخش Accessibility در تنظیمات گوشی رفت. گوگل می گوید این کیبورد از بریل درجه 1 و 2 پشتیبانی کرده و با تمام اپلیکیشن های اندروید سازگار است. غول موتورهای جستجو اضافه می کند که فعال کردن آن به آسانی تغییر زبان کیبورد است.

تا چند سال پیش افراد کم بینا باید هزاران دلار صرف ابزار بزرگنمایی نمایشگر کامپیوتر، سیستم های ناوبری سخنگو و سامانه های کمکی دیگر می کردند. اما امروزه به کمک تلفن هوشمند، اپلیکیشن ها و لوازم جانبی سبک می توانند تا حد زیادی نیازهای خود را در دنیای مجازی و واقعی برطرف کنند.

علاوه بر گوگل شرکت های دیگر نیز تلاش می کنند تا محصولاتشان را برای افراد کم بینا و نابینا در دسترس تر کنند. اپل سال 2014 با iOS 8 کیبورد بریل را به آیفون، آیپد و آیپاد تاچ آورد. این کیبورد از بیش از 80 زبان و استانداردهای بین المللی بریل پشتیبانی می کند.

منبع: cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا