Mihanpostاجتماعیاقتصادیبانک هاپیشنهاد سردبیر

فرمول عجیب وام یارانه یک میلیون تومانی دولت + جدول

فرمول عجیب وام یارانه یک میلیون تومانی دولت در حالی برای خیلی از مردم روشن نیست که پرداخت این وام و شیوه بازپردخت آن به ضرر تمامی خانوارهایی است که قرار است این وام را دریافت کنند.

سکانس اول : 

محمدباقر نوبخت درباره نحوه دریافت این وام گفته بود که متقاضیان باید در سایت refahi.ir ثبت‌نام کنند که بعد از این اظهارات نوبخت موجب مراجعه‌ مردم به این سایت شد.

سکانس دوم: 

مردم نیازمند به وام یارانه یک میلیون تومانی دولت با مراجعه به سایت رفاهی با چند گزینه زیر مواجعه شدند …

  • اهداء یارانه
  • انصراف
  • شماره حساب
  • اطلاعات یارانه پرداختی

بیشتر مراجعین گزینه اهداء یارانه که منظور دولت ( هدیه یارانه به نیازمندان است ) را انتخاب و به خیال این که این گزینه برای دریافت یارانه ( وام یک میلیون تومانی است) اطلاعات آن را پر کرده و در سیستم ثبت کردند غافل از این که اگر اطلاعات آن ها ثبت شده باشد ، یارانه ی آن اهداء خواهد شد.

وام یارانه یک میلیون تومانی دولت

سکانس سوم: 

بعد از سخنان محمدباقر نوبخت و اعلام اشتباه سایت رفاهی برای دریافت وام ، سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهواً گزینه اهدای یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند، یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می‌گردد.

جدای از این اطلاع رسانی غلط دولت در خصوص اعلام سایت رفاهی جهت دریافت وام یارانه یک میلیون تومانی موضوع اصلی فرمول عجیب وام یارانه یک میلیون تومانی دولت و نحوه پرداخت آن است.

چرا که عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که این وام به سرپرستان خانوار یارانه‌ بگیر با سود 12درصدی پرداخت خواهد شد؛ البته وام یک‌ میلیونی بناست از محل همان یارانه نقدی خانوارها ( جیب خانوارها )، به حساب خود خانوارها با سود 12 درصد واریز شود وام با 4 ماه تنفس و 24 ماه بازپرداخت …

وام یارانه یک میلیون تومانی دولت

سکانس چهارم در خصوص وام یک میلیون تومانی یارانه: 

شما فکر کنید که یک نفر به شما یک میلیون تومان بدهکار است و باید ماهیانه به شما مبلغی را پرداخت کند ، حالا فرد بدهکار به شما پیشنهاد می دهد که اگر مبلغ بدهکاری اش را پیشاپیش به شما پرداخت کند مبلغی را از اصل پول کم می کند. درست همانند یارانه یک میلیون تومانی دولت به خانوارها یعنی در واقع پول خودمان را با سود به خودمان بر می گردند

با این حال وقتی دولت از یک میلیون تومان حرف می‌زنند که انگار الان دهه شصت و هفتاد است که مردم با این یک میلیون تومان، سنگ‌های بزرگ زندگی‌شان را جابه‌جا کنند. نه، این وام فقط یک میلیون تومان است همین! که احتمالا با خرید چند کیلو گوشت و مرغ و یکی دوباره فروشگاه رفتن تمام می‌شود و بعد از آن مدیریت مالی خانوارهای ضعیف نه تنها به هم می خورد بلکه همان روز اول به خرج پول خودش در کمتر از یک ساعت چیزی معادل 130 هزار تومان بدهکار دولت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا