Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسهوا فضا

تصاویر ابر ماه صورتی 20 فروردین 99 و تاثیر آن بر روی زمین ؟

تصاویر ابر ماه صورتی 20 فروردین 99 را در حالی با هم تماشا می کنیم که هرگاه ماه در حالت بدر به نزدیک‌ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود. پدیدهٔ ماه‌افروختگی یا اَبَرماه روی می‌دهد. این اتفاق در هر ۴۱۲ روز یک بار پیش می‌آید.

بنابراین ماه، هر چهار هفته یکبار و البته دقیق‌تر این که هر ۲۷ روز و ۷ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه یک‌بار، یعنی هر ۲۷٫۳۲۱ روز، فاصله‌اش با زمین به نزدیک‌ترین حد می‌رسد. البته در دورهٔ یادشده، یک بار هم از زمین کاملاً دور می‌شود.

اگرچه ماه هر چهار هفته یک‌بار به حضیضِ مداری می‌رسد و به زمین نزدیک نزدیک می‌شود، اما همیشه در حالت بدر نیست که ماه‌ فروختگی یا ابر ماه روی دهد.

 تأثیر پدیده نجومی ابر ماه بر روی زمین

وقتی ابر ماه روی می‌دهد، جزر و مد بیشتری صورت می‌گیرد و در این میان چیزی حدود ۱ تا ۲ سانتی‌ متر آب اقیانوس ها بالا می آید و  بنا بر موقعیت جغرافیایی، این مقدار می‌تواند کم و زیاد گردد.

دانشمندان تأثیر نزدیک و نزدیک‌تر شدن ماه به زمین را تنها تغییرات اندک در جزر و مد دریاها و اقیانوس‌ها می‌دانند و برخلاف طالع‌بینان و خرافه‌پرستان، حوادثی چون زمین‌ لرزه و طوفان و… را به ابر ماه نسبت نمی‌دهند.

بر خلاف گفته ها توفان کاترینا و زلزلهٔ عشق‌ آباد و فعالیت کوه‌های آتشفشان و گرد باد برف در شمال‌شرقی ایالات متحدهٔ آمریکا و زلزلهٔ ژاپن و… هیچ ربطی به ابر ماه ندارد.

با هم در میهن پست تصاویر ابر ماه صورتی 20 فروردین 99 را تماشا می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا