Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

«کی‌روش یا کفاشیان»کدامیک دیگری را بدرقه می کند؟

به گزارش میهن پست – تلاش برای ایجاد تغییرات گسترده در فدراسیون فوتبال و رفت و آمدهای برخی از مسئولان به مجلس برای برکناری کفاشیان با ایجاد جریانی که از مدت‌ها پیش آغاز شده، به صورت جدی دنبال می‌شود. در حالی که یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ هم این موضوع را تایید کرده، وزیر ورزش و جوانان هم شمشیر را برای فدراسیون فوتبال از رو بسته است!

به  نقل از  مهر، تلاش گروهی از افراد برای به چالش کشیدن فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته به اوج خود رسید. جریانی که بعد از بحث وجود فساد در فوتبال و بازکردن پای مجلس به این ماجرا روی اساسنامه فدراسیون فوتبال و غیر قانونی بودن آن زوم کرد.

با این حال بازگشایی پرونده اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از گذشت چند سال از برگزاری مجمع و تایید مصوبات از سوی اعضای مجمع همچنان ادامه دارد. این اتفاق در کنار رفت و آمد یکی از مسئولان فوتبالی خارج از فدراسیون به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ارائه برخی اطلاعات داخل فدراسیون به نمایندگان برای به چالش کشیدن رئیس فدراسیون فوتبال و فراهم کردن زمینه برکناری وی ایجاد تغییرات در این فدراسیون را جدی تر کرده است.

در همین زمینه، امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار مهر، به صورت سربسته ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال را تایید می‌کند. وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال برکناری علی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال وجود دارد یا خیر، گفت: نمی‌دانم در این فوتبال چه خبر است. تغییراتی در فوتبال صورت می‌گیرد که کاش به نفع فوتبالمان باشد.

وی در خصوص اینکه آیا قرار است این تغییرات به ضرر فوتبال باشد، تاکید کرد: نمی‌دانم. نباید تغییراتمان جریانی باشد. نباید مسائل از بالا به پایین به مجمع دیکته شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ از پاسخ به این سئوال که آیا تغییرات در حد رئیس است یا مراتب پایین‌تر، خودداری کرد.

عابدینی در پایان درباره اینکه این جریان سازی از سوی چه گروه یا گروه‌هایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دیگر نمی‌توانم بیشتر از این چیزی بگویم. یک مقدار صبور باشید تا متوجه شوید.

امیر عابدینی همواره به عنوان فردی مطلع در فوتبال ایران شناخته شده است. او در سال‌های گذشته همواره یکی از منتقدان اصلی فدراسیون علی کفاشیان بوده است ولی اینکه در این شرایط نسبت به تغییرات در فدراسیون فوتبال ابراز نگرانی می‌کند، نشان می‌دهد شکل گیری این جریان و هدف افراد وابسته به این جریان از تحت تاثیر قرار دادن مجمع برای ایجاد تغییرات در فدراسیون جدی‌تر از آن است که در ظاهر خودش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری روز یکشنبه خود شمشیر را برای فوتبال از رو بست و بارها با کنایه نارضایتی خود از نتایج تیم ملی را اعلام کرد. وی همچنین به هماهنگی برای حفظ کی روش نیز اشاره کرد. آنجا که عنوان کرد از نفر اول تا صدم تیم ملی بعد از بازگشت به کشور گفته اند کی روش را حفظ کن.

محمود گودرزی همچنین از اضافه کردن یازده بند در قرارداد کی روش خبر داد که به نظر می رسد همین بندها هستند که مانع از نهایی شدن قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال شده است.

قرار است نشست سرنوشت ساز کی روش با علی کفاشیان برگزار شود تا صحبت های نهایی در این مورد انجام شود. به نظر می رسد گره های کوری در توافق طرفین ایجاد شده و بعید است به این راحتی باز شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا