گوناگون

گمرک:صادرات 1.2 میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

81147945 5666813

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، ٣ هزار و ٣٨٨ تن کالا به ارزش ٣٦ میلیون و ٨٧٥ هزار و ٥٤٤ دلار در فروردین ماه امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است.

خداداد رحیمی مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این مطلب گفت: در این مدت ٢ تن کالا به ارزش ١١٠ هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ١٠٠ درصد و از نظر ارزش ١٠٨ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود : همچنین ١٣٦ تن کالا به ارزش ٥٥٩ هزار و ١٤٧ دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر ارزش ٢٤٦ درصد رشد نشان می دهد.

٤٠٧ هزار و ٨١٥ تن کالا به ارزش ٣٧٥ میلیون و ٤٠٠ هزار و ٩٠٣ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ٣٣ درصد و از نظر ارزش ٥٤ درصد رشد نشان می دهد.

برپایه گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ٥٥٩ هزار و ٥٥٥ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ٤٨٧ میلیون و ٧٨٨ هزار و ٤١١ دلار به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ٩ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین ٨٤٦ هزار و ٢٣٥ تن میعانات گازی به ارزش ٧٧٨ میلیون و ٨١٥ هزار و ٤٥٧ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ٣٨ درصد و از نظر ارزش ٤٤ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در مجموع در مدت یاد شده، بیش ١ میلیون و ٤٠٥ هزار و ٧٩٠ تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ، دی اتیلن گلایکول ، مونو و تری اتیلن گلایکول ،کود اوره ، بوتان ، پروپان ، میعانات گازی ، پارازایلین ، سیمان و متانول به ارزش ١ میلیارد و ٢٦٦ میلیون و ٦٠٣ هزار و ٨٦٨ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ١١ درصد و از نظر ارزش ٢٨ درصد رشد نشان می دهد

اغلب این محصولات به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام ، افغانستان، پاکستان ، ارمنستان ، روسیه ، موزامبیک ، مصر ، سوریه ، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین، قطر ، تانزانیا ، فیلیپین ، غنا ، کنیا ، آذربایجان ، گرجستان ، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ٦٠ درصد و از نظر ارزش ٦١ درصد بوده است.

شبک**1983** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا