Mihanpostسیاسی

ناو گروه ارتش ایران در کراچی پاکستان پهلو گرفت

به گزارش میهن پست – ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با پیام صلح و دوستی در میان استقبال گرم مقام های ارشد نظامی و دریایی ارتش پاکستان در بندر کراچی پهلو گرفت.

به نقل از ایرنا ، ناخدا یکم علی جهانبخش فرمانده ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفته در بندر کراچی در جنوب پاکستان به خبرنگار ایرنا گفت : این سفر در راستای تعاملات و همکاری های نظامی دریایی میان ایران و سایر کشورهای منطقه به ویژه کشور همسایه پاکستان صورت گرفته است.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی کشورمان افزود : ناو گروه کشورمان مجموعا شامل ۵ فروند متشکل از ۴ فروند یگان سطحی (ناو) و یک فروند یگان زیر سطحی (زیر دریایی) در بندر شهر کراچی در جنوب پاکستان در میان استقبال گرم مقام های ارشد دریایی پاکستان پهلو گرفت.

ناخدا یکم جهانبخش تصریح کرد : ناو گروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و خصوصا کشور اسلامی و همسایه پاکستان است.

وی افزود: دراین عملیات دریایی تمرینات تاکتیکی مشترکی نیز هنگام خروج از بندر کراچی با نیروهای دریایی پاکستان و ناوهای پاکستانی برگزار خواهد شد.

فرمانده ناو گروه های ایرانی در کراچی ادامه داد : یک تمرین تاکتیکی نیز پیش از این با طرف پاکستانی درآبهای بندر عباس برگزارشده است و این تمرینات در پاسخ به آن رزمایش تاکتیکی دریایی خواهد بود.

ناخدا یکم جهانبخش تاکید کرد : اعزام ناو گروه ایران با این سیاست صورت می گیرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور با صلابت و قدرتمند خود مجری سیاست های دفاعی و اقتدارگرایانه نظامی مقدس جمهوری اسلامی در منطقه است.

این مقام ارشد نظامی کشورمان افزود: ما در تمامی آبهای آزاد منطقه و جهان رفت و آمدهای دریایی داریم و یکی از اهداف مهم این سفر دریایی، آموزش به پرسنل جوان نیروی دریایی و انتقال تجربه از سوی نیروهای زبده به نسل بعدی در راستای آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در رویارویی با خطرات احتمالی و امور دفاعی در منطقه خواهد بود.

وی در باره استقبال نیروهای پاکستانی گفت : استقبال بسیار گرمی از سوی مقام های نظامی و دریایی پاکستان از ناو گروه دریایی جمهوری اسلامی ایران به عمل آمد.

وی افزود: طرف پاکستانی از اینکه پس از چند سال ناو گروهی از جمهوری اسلامی در بندر کراچی پهلو گرفته ابراز خرسندی کرده و خواستار ادامه این نوع سفرهای دریایی میان ناو گروه های دو کشور همسایه و برادر شده است.

سرهنگ منوچهر اصلانی وابسته نظامی کشورمان در پاکستان نیز به ایرنا گفت : تمام تشریفات نظامی این سفر دریایی به منظور حضور با صلابت ناو گروه و یگانهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای پاکستان بسیار خوب انجام شد و ناو گروه دریایی کشورمان نیز با اقتدار همیشگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آبهای حوزه منطقه کراچی وارد شد و در بندر این شهر پهلو گرفت.

وی حضور پنج یگان دریایی را بسیار مهم خواند و افزود : حضور با اقتدار ناو گروه دریایی کشورمان در آبهای آزاد و منطقه پاکستان نشان از قدرت دفاعی کامل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد.

وابسته نظامی کشورمان درپاکستان ادامه داد: سفر ناو گروه کشورمان پس از سه روز اقامت در منطقه و دیدار فرمانده و مقام های ارشد ناو گروه با فرماندهان دریایی و نظامی طرف پاکستانی روز سه شنبه به پایان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا