Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

نگاهي به گوشي زيبا و ديدني نوبيا Z5s Mini + عكس

به گزارش ميهن پست – دنياي تكنولوژي هر روز شاهد توليد انواع اسمارت فون هاي مختلف در بازار رقابت اين وسيله ي ديجيتالي مابين شركت هاي توليدكننده و متنوع دنيا است در اين ميان شرکت ZTE یکی از تولیدکنندگان فعال در بازار گوشی های هوشمند است که تازه به بازار ایران وارد شده است. محصولات این شرکت از جمله خانواده اسمارت فون های Nubia، در نمایشگاه CES سال گذشته توجه زیادی را به خود اختصاص دادند.Mini   Nubia Z5S، در واقع مدل کوچکتر گوشی پرچمدار Z5S است که ویژگی های برتر آن را در قالب یک گوشی رده متوسط و کوچکتر ارائه می دهد. در ادامه، این گوشی زیبا و کارآمد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی منحصر بفرد

گوشي Nubia Z5s Mini
گوشي Nubia Z5s Mini

طراحی Nubia Z5s Mini به گونه ای است که وقتی شما آن را در یک دست می گیرید اندازه 7.6 میلیمتری بدنه و وزن ایده آل 120 گرمی آن باعث راحتی هرچه بیشتر در استفاده می شود. از دیگر مزایای طراحی این گوشی استفاده از قاب پلاستیکی با کیفیت ساخت بالا و همچنین قابلیت تعویض آن است. این گوشی در رنگ های متنوع سفید، سبز، صورتی، زرد، مشکی و آبی عرضه شد است.
صفحه نمایش

كوشي نوبيا Z5s
كوشي نوبيا Z5s

یکی از ویژگی هایی که این گوشی 4.7 اینچ با کیفیت 1280 * 720 پیکسل را منحصر بفرد کرده است بهره گیری از تکنولوژی IGZO کمپانی شارپ است. پنلی که در کنار کیفیت مناسب انرژی کمتری مصرف می کند. نمایش تصاویر با رنگهای شفاف و زاویه دید گسترده، تجربه لذت بخشی را هنگام استفاده ارائه می دهد.

عملکرد

Nubia Z5s Mini
استفاده از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 600، دو گیگابایت رم و چیپ گرافیکی قدرتمند، یکپارچگی خاصی را میان اجزای سخت افزاری آن ایجاد کرده است که همین امر موجب راندمان بالا در بنچمارک های مختلف گردیده است. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت بوده که در صورت نیاز به حافظه بیشتر جهت ذخیره برنامه ها، تصاویر و موسیقی می توانید آن را از طریق حافظه خارجی MicroSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش دهید.
دوربین

Nubia Z5s Mini (1)
دوربین بسیار قدرتمند 13 مگاپیکسلی این دستگاه به همراه فلش LED تصاویر زیبا و به یاد ماندنی را ضبط می کند. جدای از این دوربین قدرتمند یک دوربین نیز با کیفیت 5 مگاپیکسل در جلوی دستگاه قرار گرفته که در کمتر گوشی می توان آن را یافت. همچنین نرم افزار اختصاصی دوربین آن به کاربران امکان کنترل بیشتری را روی تصاویر گرفته شده می دهد.
باتری

Nubia Z5s Mini (6)
باتری گوشی Z5S Mini از نوع لیتیوم یونی و ظرفیت آن 2000 میلی آمپر ساعت است. اما به دلیل استفاده از صفحه نمایشی با فناوری IGZO، میزان شارژدهی این باتری بسیار مناسب است. به عبارتی می توان با یک بار شارژ حدودا تا دو روز از آن برای مجموعه ای از کاربرد های عمومی نظیر مرور وب، تماشای ویدیو با کیفیت Full HD، بازی، گوش دادن به آهنگ و عکاسی و فیلم برداری استفاده نمود.
 نرم افزار Nubia Z5S mini
شرکت ZTE نسخه 4.2 یا آبنبات ژله ای سیستم عامل اندروید را برای این گوشی در نظر گرفته است. البته، رابط کاربری Z5S Mini تا حدود زیادی سفارشی سازی شده است و با شکل و شمایل استاندارد اندروید کاملا متفاوت است. یکی از مهمترین این تفاوت ها، حذف منوی اپلیکیشن ها از رابط کاربری آن است. در Z5S Mini، میانبر تمامی اپلیکیشن ها بر روی صفحه اصلی یا Home Screen جای می گیرند و در گروه های کاربردی مختلفی قابل دسته بندی هستند تا صفحه Home بیش از حد شلوغ نشود. به همین دلیل، استفاده از رابط کاربری این گوشی ساده تر از سایر گوشی های اندرویدی است. سایر قسمت های اصلی رابط کاربری، نظیر صفحه قفل و منوی اعلانات نیز ظاهری متفاوت و ساده دارند. اکثر اپلیکیشن های کاربردی و مورد نیاز نظیر مجموعه آفیس، چراغ قوه، تقویم، دفترچه یادداشت و غیره به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده اند. همچنین، دسترسی به سرویس های پرکاربرد گوگل نظیر Gmail، Google Drive و Google Hangouts نیز بر روی این گوشی میسر است. دریافت اپلیکیشن های جدید برای این گوشی از طریق فروشگاه Google Play و یک فروشگاه اپلیکیشن دیگر با نام Mobo Market وجود دارد.

Nubia Z5s Mini (4)
چند قابلیت نرم افزاری ویژه نیز در رابط کاربری Z5S Mini گنجانده شده اند. یکی از آن ها قابلیتی با نام Mi-POP است که کلید های عملکرد اندروید را به صورت مجازی و شناور بر روی صفحه نمایش قرار می دهد و کاربر را از استفاده از کلید های سخت افزاری گوشی بی نیاز می کند. قابلیت دیگر، امکان پاسخگویی به تماس تلفنی تنها با نزدیک کردن گوشی به گوش است. سومین قابلیت نیز، امکان بزرگنمایی بر روی هر صفحه ای از رابط کاربری است که با سه بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش میسر می شود. قابلیت ویژه دیگر این گوشی، تغییر آهنگ در حال پخش پس از لرزاندن آن است.

 

جمع بندي

 Nubia Z5s Mini
Nubia Z5s Mini

ZTE ZS5 Mini یک گوشی اندرویدی رده متوسط است. ظاهر فوق باریک و وزن سبک این گوشی در اولین استفاده از آن، نظر هر کاربری را به خود جلب می کند. به علاوه، صفحه نمایش، ویژگی های سخت افزاری، قابلیت های ارتباطی و امکانات نرم افزاری این گوشی نیز همگی شایسته و متناسب با یک اسمارت فون میان رده هستند. در طی استفاده از این گوشی، نقص یا مشکل آزاردهنده ای نظر ما را به خود جلب نکرد. بنابراین، می توان گفت که اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی نه چندان گران قیمت و ساده، با ظاهر زیبا و صفحه نمایش نسبتا بزرگ هستید، این گوشی انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

منبع:gsmarena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا