Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نگاهی به شرکت گوگل به بهانه تغییر لگو در سال ۲۰۱۵ + عکس

میهن پست – به بهانه تغییر لگوی گوگل لازم است بدانید که امروز برای بیشتر مردم دنیا گوگل یعنی اینترنت تا این که بدانند، اینترنت است که مبنابی برای پدیدار شدن گوگل مهیا کرده است.بنابراین این روزها بیشتر کاربران اینترنت در سراسر دنیا با کامپیوتر و یا تلفن های همراه خود قبل از ورود به یک سایت – هرچند در مواقعی می توانند آدرس آن را در مرورگرهای تایپ کنند – ابتدا صفحه google رو باز کرده و بعد آدرس سایت مورد نظر را سرچ و بعد برای بازدید از آن بر روی لینک آن کلیک می کنند.

بنابراین در تعریفی کلی گوگل Google یک شرکت سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده و خواهد کرد. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.

گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.

googles-new-logo-5078286822539264.2-hp

هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود، و شعار غیررسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» (Don’t Be Evil) بود که در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.

گوگل واژه‌ای است که با اندکی تغییر و بازی در حروف کلمهء گوگول (googol) توسط میلتون سیروتا، برادرزادهء ادوارد کانسر، ریاضی‌دان آمریکایی ایجاد شده است. گوگول، خود واحد شمارشی است که به عدد یک با ۱۰۰ عدد صفر در مقابلش اشاره می‌کند. در سراسر دنیا هیچ گوگولی از هیچ پدیده‌ای وجود ندارد. نه ستاره، نه ذرات گرد و غبار و نه حتی اتم. گوگول یک عدد بسیار بزرگ و دست‌نیافتی است.

گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است.شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است. که البته گوگل در ماه گذشته خبر ار تغییرات بزرگی در شرکت خود داد ، مسئولین این شرکت در اقدامی غیرمنتظره از تاسیس یک کمپانی مادر با نام آلفابت خبر دادند که از این پس به عنوان شرکت سرشاخه گوگل و تمام کمپانی ها و سرویس های زیر مجموعه آن فعالیت خواهد کرد.

برای اثبات این امر کافی بود که رسانه ها به یادداشتی از لری پیج بسنده کنند،چرا که مدیرعامل و یکی از دو بنیان‌گذار گوگل٬ روز دوشنبه (۱۹ مرداد٬ ۱۰ اوت) در یادداشتی در بلاگ گوگل اعلام کرد که در تحولی آینده‌نگرانه٬ گوگل زیر چتر کمپانی تازه‌ای موسوم به “آلفابت” خواهد رفت تا شاخه‌های گوناگون کسب‌وکار و پژوهش و تولید در این کمپانی بتوانند فعالیت‌های خود را مستقلانه و در گسترده‌ای وسیع‌تر دنبال کنند.

البته فراموش نشود که در انتها باید گفت آلفابت همان گوگل است و گوگل همان آلفابت؛ نه چیزی به‌وجود آمده و نه چیزی از بین رفته‌است. مطمئنا یادتان هست که انرژی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود و تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود؛ قضیه‌ی گوگل و آلفابت، دقیقا قضیه‌ی بقای انرژی است.

در پایان شما را در میهن پست به دیدن عکس هایی از این کمپانی دعوت می کنیم…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا