Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماری ملل

ساخت ویلایی جنگلی با استفاده از بتن های استفاده شده در استرالیا + عکس

میهن پست – یک استودیو معماری در استرالیا بنام – archier – در شهر Yackandandah این کشور دست به طراحی خلاقانه و جالب برای یک ویلا زده است که با اجرای آن نگاه و توجه معماران استرالیایی را به خود جلب کرده است .

این معماران در ساخت این ویلا و دیوارهای اطراف آن از ۳۰۰ قطعه بتنی که وزن هر یک از آن ها به بیش از یک تن می رسد، طوری استفاده کرده‌اند که این قطعات بتنی، سنگی استفاده شده، قبلا در معدن طلایی که در آن نزدیکی بوده و تخریب شده، طوری به کار برده اند که با مشاهده دیوارهای دور این بنا، می شود هماهنگی بافت آن با سنگهای رسوبی بستر سایت را به خوبی و به زیبایی هر چه تمامتر نظاره کرد.

این خانه دارای تراسی با درها و پنجره های کشویی است به همین دلیل به راحتی با باز و بسته کردن درهای کشویی می توان شرایط داخل خانه را با شرایط آب و هوایی وفق داد.طوری که بیشتر ساختار داخلی این ویلای دیدنی که نمایی رو به کوه های سرسبز شهر Yackandandah هم دارد با چوب ساخته شده است .

علاوه بر این وجود این درهای بزرگ کشویی فضای معماری را انعطاف پذیرتر کرده و باعث شده تا ساکنان با توجه به نیازهای خود درها را بسته و فضا را خصوصی کنند یا آن ها را گشوده و فضایی عمومی ایجاد کنند. این پروژه در سال ۲۰۱۵ برنده ی دو جایزه ی معماری شد که یکی از آن ها جایزه ی معماری ویکتوریاست. در طراحی جداره های تاشو از تخته های چوبی پرداخت نشده با توجه به تاریخ منطقه استفاده شده است.

با این حال معماران استدیو – archier – در استرالیا در صددند که با استفاده از بلوک ها ، سنگ ها و مصالح ساختمانی بلا استفاده دست به طراحی و ساخت بناهای اینچنینی در نقاط مختلف استرالیا بزنند تا اثبات کنند که می شود با مصالحی که سالیانه در تمام استرالیا حین تخریب هدر می رود، می شود استفاده ای بهینه کرد.

با هم تصاویری دیدنی از این ویلای زیبا را در میهن پست تماشا می کنیم…

منبع: ignant

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا