گوناگون

یک کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد: خطر شکستن حصار عفاف و حجاب

یک کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به تأکید اسلام بر خطر شکستن حصار عفاف اظهار کرد: حفظ و رعایت پوشش اسلامی از جنبه‌های مختلفی همچون روانی،‌ خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی عامل ارتقاء حرمت زن و جلوگیری از گسترش ابتذال در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، احترام حیدریان گفت: رعایت عفاف در پوشش عامل مهمی در استحکام خانواده، آرامش روانی، سلامت و امنیت اجتماعی است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به تأکید براهمیت مسئله عفاف و حجاب در اسلام اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف بر هر مرد و زن مسلمان واجب و ضروری است.

وی افزود: امروزه با توجه به خطرات رعایت نکردن عفاف در پوشش و رویکرد جهان امروز به نام آزادی، انحراف فکرها و ذهن‌ها و ترویج بی‌بند و باری‌ها باید بیش از گذشته اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود.

حیدریان با بیان اینکه رعایت عفاف در پوشش ،نخستین سنگ‌ بنای ارتباطات است، افزود: رعایت عفاف در پوشش عامل مهمی در استحکام خانواده، آرامش روانی، سلامت و امنیت اجتماعی است و عدم رعایت این مسئله خطرات و لطمات جبران‌ناپذیری را به پیکر جامعه وارد می‌کند.

وی گفت: بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه سقوط شخصیت انسان و تزلزل بنیان خانواده را در پی خواهد داشت.

مدیر تحلیل و بررسی بسیج جامعه زنان استان سمنان تصریح کرد: امروز یکی از کلیدی‌ترین مباحثی که هدف جنگ نرم قرار گرفته است، خانواده با محوریت زن است و دشمن با از بین بردن عفت و حیا در زنان می‌خواهد به اهداف شوم خود که آن بی‌ثباتی جامعه است، برسد.

حیدریان اظهار کرد: رسالت زن با حفظ حیا و عفت و ارزش واقعی زن محقق خواهد شد و در این هنگام است که مقاومت و ایستادگی برابر انواع حملات فرهنگی دشمنان معنای واقعی می‌یابد.

اصالت فرهنگی جایگزین تغافل فرهنگی شود

وی گفت: هدف نهایی غرب و دشمنان تخریب‌ ارزش‌ها و جایگزین سازی ضد ارزش‌ها در جامعه است، بنابراین باید برای سرکوبی و شکست اهداف شوم دشمنان در حفظ ارزش‌های اصیل اسلام از جمله عفاف و حجاب هوشمندانه و با بصیرت عمل کنیم.

کارشناس مسائل فرهنگی بسیج جامعه زنان استان سمنان احیاء فرهنگ ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر، جایگزینی اصالت فرهنگی به جای تغافل فرهنگی، تقویت باورهای فکری و عملی، تقویت ایمان و سرمایه‌گذاری فرهنگی برای تقویت سطح دینی و معرفتی خانواده‌ها را از راهکارهای گسترش حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا