گوناگون

1600 مدرسه کردستان نیازمند مقاوم‌سازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بالغ بر 1600 مدرسه استان کردستان در حال حاضر نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سالار عرفانی‌نسب در جمع مدیران مدارس استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد با اشاره به این‌که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، اظهار کرد: سیاست‌های ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، توسعه همه جانبه مشارکت‌های مردمی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و تمرکززدایی چراغ راه همه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در قالب پنج کمیته در آموزش و پرورش استان، افزود: سال گذشته در اجرای پروژه مهر، آموزش و پرورش کردستان مقام اول کشور را در حوزه اداری کسب کرد.

عرفانی‌نسب عنوان کرد: کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید انجام شده و بر اساس سامانه الکترونیکی ستاد تاکنون رتبه سوم کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: براساس کمیته شکایت آموزش و پرورش، تاکنون شکایت موثری در خصوص ثبت‌نام به این کمیته واصل نشده و کار ثبت‌نام دانش‌آموزان کردستانی با آرامش و رضایت انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم‌چنین اظهار کرد: 230 نفر از دانش‌آموزان استان در گروه‌های آزمایشی مختلف رتبه‌های یک، دو و سه رقمی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو نفر رتبه یک رقمی، 33 نفر رتبه دو رقمی و مابقی رتبه‌های زیر هزار بوده‌اند.

عرفانی‌نسب با اشاره به این‌که این نهاد بر تقویت بنیه‌های اعتقادی و دینی دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: این اداره در بین دستگاه‌های اجرایی مقام اول را در امر اقامه نماز کسب کرده است.

وی هم چنین کسب رتبه دوم کشور در جذب دانش‌آموزان و هم‌چنین کسب رتبه ششم کشور از لحاظ پوشش واقعی دانش‌آموزان دوره ابتدایی را از دیگر موفقیت‌های این اداره برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به درخشش دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات فرهنگی، هنری، المپیادهای علمی و ورزشی اشاره و اظهار کرد: کسب رتبه اول مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر و هم‌چنین کسب 29 مدال رنگارنگ ورزشی از دیگر موفقیت‌های دانش‌آموزان کردستانی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود فرسوده بودن مدارس کردستان را یکی از چالش‌های جدی آموزش و پرورش استان عنوان و خاطرنشان کرد: بالغ بر 1600 مدرسه استان کردستان در حال حاضر نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

عرفانی‌نسب در پایان یادآور شد: هم‌چنین 150 پروژه نیمه‌تمام آموزشی در استان کردستان وجود دارد که نیازمند همت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا