گوناگون

1778 تن کلزا در جنوب کرمان تولید شد

81215576 5785900

حسین سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سطح زیرکشت کلزا در جنوب کرمان را 750 هکتار اعلام کرد و افزود: از میزان محصول تولیدی 85 تن آن توسط اتحادیه تعاون روستایی منطقه خریداری شده است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت آفتابگردان نیز در جنوب کرمان 80 هکتار است که پیش بینی می شود 90 تن محصول آفتابگردان از مزارع این منطقه برداشت شود.

وی زمان شروع کشت کنجد را از اول تا پایان تیر ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 9 هزار و 500 هکتار از اراضی این منطقه به کشت کنجد اختصاص یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: پیش بینی میزان برداشت محصول کنجد 11 هزار و 500 تن است.

وی خاطرنشان کرد: وجود کشت های سبزی و صیفی موجب کاهش سطح زیر کشت کلزا و دانه های روغنی در منطقه شده است.

رییس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان هم گفت: 85 تن محصول کلزا توسط اتحادیه تعاون روستایی در جنوب کرمان خریداری شده است.

فرود سالاری بیان کرد: هر کیلوگرم محصول کلزا در خرید تضمینی با قیمت یکهزار و 900 تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: به علت نبود کارخانه های فرآوری و روغن کشی محصول خریداری شده از کشاورزان طبق توافق انجام شده به کارخانه روغن کشی اصفهان ارسال می شود.

وی ادامه داد: احداث کارخانه فرآوری و روغن کشی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب افزایش ارزش افزوده کالا می شود که نیاز است در منطقه حداقل یک کارخانه روغن کشی احداث شود.

سالاری گفت: با توجه به اینکه دانه های روغنی جزء محصولات استراتژیک هستند لذا دولت به صورت تضمینی این محصولات را از کشاورزان خریداری می کند.

وی افزود: مکاتباتی برای خرید دانه روغنی آفتابگران انجام شده که در صورت ابلاغ، خرید این محصول توسط اتحادیه های تعاون روستایی انجام خواهد شد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و حدود یک میلیون نفر جمعیت سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند.ک/3

7444/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا