Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به سوپر خودرو ۲۰۱۶ Rezvani Beast X محصول جدید رضوانی موتورز + عکس

میهن پست – قبل از معرفی ۲۰۱۶ Rezvani Beast X هیولای جدید رضوانی باید گفت که برای آن کسانی که با اسم رضوانی آشنا نیستند، رضوانی موتورز نام یک شرکت آمریکایی است که مشغول تولید سوپر خودروهای خاص و گرانقیمت است که این شرکت توسط آقای فردیس رضوانی که ایرانی الاصل هستند، تاسیس شده است.

در این میان قدرتمندترین محصول رضوانی، Beast X نام خواهد داشت که این خودروی سبک وزن را مبدل به هیولایی خطرناک و وحشی می‌نماید. فردیس رضوانی زمانی که اولین رندرها از Beast اولیه را منتشر کرد، چندان جدی گرفته نشد اما آخرین محصول او و گروهش، قوی‌ترین هایپراسپرت های مشهور را به مبارزه می‌طلبد.

بیست X از موتور تقویت شده ۴ سیلندر هوندا با حجم ۲٫۴ لیتر و دو توربوشارژر عملکرد بالای بورگ وارنر همراه با اینتر کولر سود می‌برد که نیروی خروجی آن در دور موتور ۷۳۵۰ به ۷۰۰ اسب بخار می‌رسد. نیروی این پیشرانه کوچک اما پرتوان از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب با دیفرانسیل لغزش محدود منتقل می‌شود. هرچند رضوانی در پی تدارک یک گیربکس اختیاری ۶ سرعته اتوماتیک ترتیبی (sequential) با امکان شیفت دستی است.

به گفته رضوانی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر مدل X تنها ۲٫۵ ثانیه است که ۰٫۲ ثانیه از مدل ۵۰۰ اسبی Beast سریع‌تر است. البته این خودرو نسبت به نسخه قبلی، ۹۱ کیلوگرم وزن بیشتر داشته که مجموعاً وزن آن را به ۸۳۹ کیلوگرم می‌رساند.

رضوانی موتورز برای بدنه این خودرو از فیبر کربن و برای شاسی از فولاد استفاده نموده و ترمزها نیز از تنوع ۴ پیستونه Alcon مسابقه‌ای می‌باشند. سیستم تعلیق مستقل همراه با میله ضد غلطش از آلومینیوم و دامپرهای Bilstein با عملکرد بالا و تنظیم شونده در ۱۰ وضعیت و همچنین چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی با تایرهای ۲۹۵/۳۰ در جلو و ۲۳۵/۳۵ در عقب از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.

رضوانی این خودرو را با استاندارد جاده‌ای ساخته و به طور قانونی قادر به تردد در مسیرهای عمومی می‌باشد با این حال این خودرو یک رقیب واقعی برای خودروهای مسابقه‌ای ویژه پیست هم تلقی می‌شود و قرار است تنها ۵ دستگاه از این نسخه آن هم با قیمت ۳۲۵ هزار دلار به فروش برسند.

منبع : rezvanimotors

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا